İSTANBUL-

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Marmaray'a yoğun ilginin devam ettiğini belirterek, "Yolcularımız meraktan ve sistemi tanımak istediklerinden trende fazla kalıyor, trenden inmek istemiyor" dedi.

Marmaray Yenikapı İstasyonu'nda, AA muhabirine açıklama yapan Karaman, Marmaray'ın tüm dünyanın gözünün üzerinde olduğu, hem deniz hem de karadan geçen teknik bir proje olduğunu söyledi.

Yolculara, Marmaray'a binerken daha cesur davranmaları çağrısı yapan Karaman, "Burada herkes çok rahatça seyahat yapabilir. Herhangi bir trenin yolda kalması durumunda da büyük bir sorun yok. Biz senaryoyu buna göre yaptık. Her an her yerde bir araç arızalanabilir. Her araçta da bu yaşanabilir. Kendi aracınız da arızalanır, tren de uçak da arızalanabilir. Biz böyle bir risk yaşamadık. Dün çok yoğun bir yolcu talebi vardı. Yolcularımız zaman zaman çok meraklılar. Bazı yolcular imdat frenine dokundular, çektiler. Dolayısıyla bir iki aracımız dün durdu. Bu 5-10 dakika arasında oldu. Biz de anons ve uyarılarla, 'bu düğmelere dokunmayın' dedik. Bugün böyle olumsuz bir olay yaşanmadı. Marmaray'da çok mutluyuz. Yolcularımız da mutlu, biz de demiryolcular da çok mutluyuz. Basında burada bir problem varmış gibi bir furya var. Bunlar kesinlikle abartı. Burada gerçekten büyük bir sıkıntı yaşamıyoruz" diye konuştu.

"Bir trenden inen diğerine biniyor"

Karaman, yolcuların trende fazla zaman harcadığını, yani çok kez sefere katıldıklarını ve trenden inmek istemediklerini ifade ederek, "Yolcularımız meraktan ve sistemi tanımak istediklerinden trende fazla kalıyor, trenden inmek istemiyor. Bazen görevli arkadaşlarımız yolcuları trende temizlik olacağı için indiriyor. Buradan inen yolcuların bir kısmı bu kez karşı perondaki trenlere geçiyor. Biz de bu kapsamda onların sıkıntılarını gidermeye çalışıyoruz. Tren sayılarını artırıyoruz. Seferlerin bir süre ücretsiz olması bizleri de mutlu etti aslında. 2 gündür tek seyahat eden bazı vatandaşlarımız bugün eşleri ve çocuklarıyla yolculuğa geliyor. Marmaray'ı gördüler, tanıdılar. Yolculukla ilgili her şeyi biliyorlar, öğreniyorlar maşallah" şeklinde konuştu.

Günlük 200 bin yolcu taşıyacaklarını tahmin ettiklerini fakat günlük 300 bin yolcu sayısına ulaştıklarını belirten Süleyman Karaman, bugün de aynı sayıyı yakaladıklarına dikkati çekerek şöyle devam etti:

"Bundan sonra yolcu rakamları 300 bini gösteriyor. Biz de 200 bin yolcu planladığımız sistemde 300 bin yolcuyu geçince trenleri artırdık. Biraz daha dikkat ettik. Yolcularımızı yönlendirmeye çalıştık. Bazen de trene çok binen yolculara, anonslarla başka insanların da seferden faydalanması için ricada bulunduk. Halkımız gerçekten çok sevdi Marmaray'ı. Biz de çok sevdik. TCDD olarak bu işletme hakkını bize verdikleri için hükümetimize, başbakanımıza ve bakanımıza çok teşekkür ederiz. Bütün demiryolcu arkadaşlar var gücüyle, dünyanın gözünün üzerinde olduğu bu projeyi yaşatmak için gece gündüz çalışıyor. Projede emeği geçen arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Bütün ekip tam sistemin oturması için gün boyu heyecanla çalışmaya devam ediyoruz."

Vatandaşlar mutlu

Marmaray'ı kullanarak Kazlıçeşme'den Ayrılıkçeşme istasyonuna geçen bazı vatandaşlar, projenin hayata geçmesinden dolayı duydukları mutluluğu dile getirdi.

Üsküdar'da oturan ve Zeytinburnu'da bir fabrikada çalışan Şevket Durusu, "Aslında bugün izin günüm. Marmaray'ı tanımak için çocukları da alarak trene bindim. Bence çok büyük bir proje bu. Artık bu hatla işime gelip gideceğim. Karşıya geçmek artık daha keyifli olacak" dedi.

7 yaşındaki kızı Ayşe ile Kadıköy'deki evine geçmek için trene binen Kaan Söylemezoğlu ise Marmaray'ın son günlerde artan trafiği azaltmak için çok iyi bir alternatif olduğunu belirterek, merak ettiği için Marmaray'ı kullandığını söyledi.

Marmaray Yenikapı İstasyonu'nda güvenlik görevlisi olarak çalışan Güler Zink ise yolcuların aşırı taleplerinden dolayı çok yoğun günler yaşadıklarını belirterek, "Yolcu sayısı her geçen gün artıyor. Bunun çoğunluğu da projeyi merak ettiği için gelen vatandaşlarımız. Bizler onlara yardım etmek için çalışıyoruz. Gün geçtikçe bize olan ihtiyaçları daha da artıyor" diye konuştu.

Üsküdar İstasyonu'ndan Yenikapıya geçen emekli memur Ali Karakoç ise Marmaray'ın çok önemli bir proje olduğunu, fakat güvenlik konusunda yeterli tedbirlerin alınmadığını ileri sürdü. Karakoç 2 gündür Marmaray'ı kullandığını fakat hiç bir yerde aranmadığını dile getirdi.

Aksaray'da çalışan ve projenin hayata geçtiği ilk günden beri Marmaray'ı kullanan Saadettin Pehlivan ise "Bu proje bence de asrın projesi. Çünkü İstanbul'da, Anadolu ve Avrupa Yakası arasını 4 dakikada geçmek büyük bir lüks. Ailemle beraber hem müzeyi gezdik. Hem de Marmaray'la seyahat etmiş olduk. Projeyi hayata geçiren herkese teşekkür ediyorum" dedi.

Bu arada İstanbullu vatandaşların dışında birçok turistin de Marmaray'da hatıra fotoğrafları çektirdiği ve Yenikapı İstasyonu'ndaki müzede tarihi eserleri incelediği gözlendi.