ANKARA - Kamuoyunda ''ombudsmanlık'' olarak bilinen Kamu Denetçiliği Kurumuna vatandaşlar yarından itibaren başvurabilecek.

Vatandaşlar şikayetlerini, kurumun internet adresinden ya da valilik ve kaymakamlıklardaki başvuru formlarını doldurarak elektronik posta, faks ve posta yoluyla iletebilecek.

Ücretsiz şikayet hakkı tanıyan Kurum, şikayetlerle ilgili 6 ay içinde karar verecek.

Pozitif ayrımcılık yapılacak

Türkiye'nin ilk Kamu Başdenetçisi Nihat Ömeroğlu, AA muhabirine, yarın hayata geçecek uygulamayla ilgili bilgi verdi.

Başvurularla ilgili pozitif ayrımcılık yaptıklarını vurgulayan Ömeroğlu, şunları kaydetti:  ''Kadın, çocuk ve temel haklarla ilgili kamuyu ilgilendiren konularda menfaat şartı aranmaksızın herkesin şikayet etme hakkını yönetmeliğimize koyduk. Çünkü bunlar evrensel kurallardır. Özellikle çocuğun hakkını evvela bizlerin koruması gerekir"

4 dilde afişler

Başvuru formlarının Türkçe olduğunu, eğer yabancı dilde başvurmak isteyen varsa, bunun da değerlendirileceğini kaydeden Ömeroğlu, ''Vatandaş derdini, meramını o dilde anlatabileceğini ifade ediyorsa, bunun makul ve mantıklı gerekçesini biz tespit ettiğimizde bu dilekçeleri de kabul edebileceğiz. Yeter ki bu konuda samimiyet olsun, istismar olmasın" dedi.

Tanıtım afişlerini Türkçe, İngilizce, Kürtçe ve Arapça hazırladıklarını ifade eden Ömeroğlu, ''Şüphesiz Türkiye'de sadece bu diller konuşulmuyor, birçok dil konuşuluyor. Ancak biz halkımıza bir mesaj vermek istedik, bütün lehçelere, dillere yetişmemiz mümkün değildi'' şeklinde konuştu.