“Baskı ve dijital yayıncılık birlikte kazanacak”

Kurumsal iletişim ve pazarlamadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Klaus Schmidt; “Baskıyı ve çevrimiçi ortamı beraber kullananlar kazanacaklar. Zaten şu anda Axel Springer grubunun okurlarını QR kod gibi şeylerle okunan haberin ayrıntısına veya videosuna yönlendirmesini örnek verebiliriz. Bu tür şirketler e-ticarete de girerek, ev, araba vb. satışlardan para kazanabiliyorlar. İlerde her iki ortamı doğru kullananların başarılı olacaklarını düşünüyoruz.

 

“Bir ara özellikle gazetelerden çekilen araba, ev gibi ilanların, internet ortamında yeterli etkiyi bulamadıklarından dolayı geri geldiklerini, gazetelere yeniden dönüş yapıldığını görüyoruz ve biliyoruz. Sayfalar ve insertler azalmış olmasına rağmen, şu anda bir geri dönüş görüyoruz. Bunu tüm üretici arkadaşlarla beraber tespit ettik.”

 

“Gazetelerin bir sorunu da tasarruf”

Gazetelerde başka bir problem tasarruf... Bu sadece makineleri daha uzun süre kullanmaktan ibaret bir tasarruf olarak kalmayıp, yazar ve sayfa sayısından da tasarrufa uzanınca, okur ‘neden bana bir şey vermeyen bir gazeteyi satın alayım’ duygusuna kapıldı ve sorun kartopu şeklinde büyüyen bir hal aldı.

Bu fuarda bir örnek kitabı da hazırladık ve gazetelere müşteri çekmek için reklamları nasıl çeşitlendirebileceklerinin örneklerini veriyoruz. Bunlar bizim makinelerimizde yapılabilen işlemler. Görüyoruz ki gazeteler dergiler gibi daha az metin ve daha fazla resim, büyük boy resim, ortadan açılabilen resimler veya perforaj sayesinde yırtılıp alınabilen indirim ve promosyon kuponları gibi şeylere yöneldiler ve biz bunun örneklerini bu fuarda sergiliyoruz.

 

 

“Baskıya çok önem veriyoruz”

KBA olarak tabii dijital baskıya da çok önem veriyoruz. Basın toplantısında KBA Rotajet 76L de tanıtıldı. L daha büyük ebadı (890 x 1300 mm) ifade ediyor. Bu bir platform ve gelecekte daha farklı ebatlar, daha çok sayıda inkjet kafası ile yeni bir makine almaya gerek kalmadan, büyük paralar ödemeden konfigürasyonu yükseltilebilecek. Bu makine sayesinde düşük tirajlar için, belli bir bölge, hatta mahalle için üstelik kişiselleştirilmiş baskı yapmak  mümkün olacak. Şimdiden çok iyi geri dönüşler aldık. Türkiye’de pek olmamakla birlikte Avrupa’da pek çok gazete okurlarına abone sistemiyle ulaşıyor. Gazeteler QR kodlarla, abonelerine örneğin sevdikleri tatil yörelerine ilişkin bilgiler içeren seyahat ekiyle kapak sayfası kişiselleştirilmiş bir gazete sunabiliyorlar. Bu yöndeki tanıtımlarımızda normal gazete makinelerinden % 70 daha fazla ilgi ve talep gördük. Bu yüzden Rotajet’i daha fazla geliştirme taraftarıyız” şeklinde konuştu.

 

 

 

Haber: Yağmur Tanyıldız
Kaynak: Matbaa Haber Dergisi