EKONOMİ

Gönderemediğin mal "UCUZ" değildir

Abone Ol
HABER: DİNÇER KARACALAR

Konteyner krizi, global forwarder şirketlerinin işine geldi

Son dönemde globalde yaşanan konteyner krizinin global forwarder şirketlerinin işine geldiğini ifade eden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

Türkiye üretim ve lojistik açıdan büyük fırsatlarla karşı karşıyadır

Çin’den Avrupa’ya navlun ücreti pandemi öncesine göre 5- 6 kat arttı

Pandemiden önce, Çin’in önde gelen üretim ve liman şehirlerinden Şangay ve Shenzhen’den 2020 yılı başında Avrupa'ya bir konteynerin taşınmasının bedeli 2.000-2.500 dolar seviyesinden, 2022 Ocak ayında Avrupa’ya navlun ücreti 16 bin dolara yaklaştı. Halen 12 bin seviyesinde seyrediyor. Pandemi öncesi döneme göre 5-6 kat daha pahalı hale geldi. İçinde 40 bin dolarlık ürün bulunan bir konteynerin Çin’den Avrupa’ya transferinin maliyeti ürün maliyetinin neredeyse 1 / 4’üne denk geliyor.