Ülkemizde hizmet veren bir özel bankanın yaptığı araştırmalar doğrultusunda, bacasız sanayi futbolun ekonomik verileriyle Süper Lig’e bir göz atalım istiyorum.

Süper Lig’in ekonomisinin üç büyük gelir kalemi olan maç günü, naklen yayın ve ticari gelirlerde son iki sezonda yüzde 40’a ulaşan bir büyüme elde ettiği ortaya çıkmış. 2016-2017 futbol sezonunda 2,3 milyar TL olan Süper Lig’in toplam gelirleri, 2017-2018 sezonu sonunda 3,2 milyar TL’ye ulaşmış.

Rakamlar doğrultusunda, geçen sezon 1 milyar TL’lik finansal büyüme elde eden Spor Toto Süper Lig’in, global bir marka olma yolunda hızla ilerlediğini görülüyor. Yılda 50 milyar doları aşan küresel futbol pazarındaki büyük rekabette, Süper Lig’de geçtiğimiz sezonki naklen yayın gelirleri 1,5 milyar TL’ye, maç günü gelirleri ise yüzde 52 oranında artışla 400 milyon TL’ye ulaşıyor. 18 takımın 250’den fazla reklam ve sponsorluk anlaşmasından elde ettiği ticari gelirler de 1 milyar TL’nin üzerinde. Bütün bu gelişmeler, Türk futbolunun global anlamda marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğinin de bir göstergesi olarak dikkat çekiyor.

2017-2018 sezonunu şampiyon olarak tamamlayan Galatasaray, 2016-2017 futbol sezonunda 347,2 milyon TL olan gelirlerini, yüzde 49 oranında artırarak 517,5 milyon TL’ye yükseltti. 2017-2018 futbol sezonunda yüzdesel anlamda gelirlerini en çok artıran lig şampiyonu Galatasaray olsa da gelir sıralamasının zirvesinde Beşiktaş var. 2016-2017 futbol sezonunda 521,1 milyon TL kazanarak ligin gelir yarışında ilk sırasında yer alan Kara Kartallar, 2017-2018 futbol sezonunda da finansal yükselişini sürdürüp; 729,1 milyon TL geliriyle sezonun en fazla kazanan takımı oldu.

14 yıl sonra Süper Lig’e geri dönen Göztepe, 2017-2018 sezon saha içindeki başarılı performans ve tribün desteği ile ligin en dikkat çeken ekiplerinden biri oldu. Sezonu 49 puanla ligin 6. sırasında tamamlayan Sarı Kırmızılı takım, 100 milyon TL’ye yakın gelirini, yüzde 73 oranında artırdı ve sportif başarısını finansal anlamda da yukarılara taşıdı.

Bu arada Göztepe maça gelmeyen taraftar yüzdesi en az takım olarak, yüzde 7,4’le tribün desteği açısından da ligin ilk sırasında yer aldı.

En fazla bilet satan takım ise, 297.270 adet’le Fenerbahçe oldu.

Evet, işte rakamların diliyle ligimiz. Tüm bunların ışığında, yazının başında da belirttiğimiz gibi, bacasız sanayi futbolun ekonomik potansiyelini kavramak mümkün. Ah, bir de futbol kalitesi rakamlarla doğru orantılı olabilse değil mi?

Hoşçakalın…