ANKARA - Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,8 büyüyerek 9,4 milyar liralık ciroya ulaştı.

GfK TEMAX tarafından yapılan araştırmaya göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı bu yılın üçüncü çeyreğinde önceki dönemlerde olduğu gibi çift haneli cirosal büyüme performansı göstermeye devam etti. 

Bir önceki yılın aynı dönemine göre ciroda en fazla büyüyen sektörler telekom, küçük ev aletleri ve tüketici elektroniği olurken, küçük ev aletleri adette en yüksek büyüme oranına sahip oldu. Telekom sektörü bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre cirosal olarak yüzde 25,1 büyüyerek en çok büyüyen sektör oldu. Büyüme akıllı telefonlardan gelirken toplam telefon pazarında akıllı telefonların normal cep telefonlarına göre oranı adetsel olarak yüzde 90'ı aştı.

Bilişim teknolojileri sektörü geçen sene üçüncü çeyreğe kıyasla bu yıl üçüncü çeyrekte toplamda cirosal bazda yüzde 7 küçüldü. Üç çeyrek toplamında geçen senenin aynı dönemine göre cirosal bazda yüzde 2,1 büyüdü. Bilişim teknolojileri sektöründe 9 ay taksit sınırlaması en çok teknoloji marketleri kanalını etkilemişti ancak tüketici kredileri gibi yeni uygulamalar ve tüketicinin yeni duruma alışması süreciyle de teknoloji marketlerinde toparlanma belirtileri görülmeye başlandı. Lazer ve inkjet yazıcılar, bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,4 büyüdü. İlk 9 ay toplamında sektör yüzde 6,6 cirosal büyüme gösterdi.

Panel TV satışları sektörün lokomotifi

Bu yıl ikinci çeyrekte olduğu gibi üçüncü çeyrekte de ciro büyümesini güçlü adetsel büyümeyle destekleyen sektör küçük ev aletleri oldu. Sektör, bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 9,9'luk adetsel büyüme gösterdi. Ciroda yüzde 24,4'lük büyümeyle 824 milyon lira değerine ulaştı.

Tüketici  elektroniği sektörü, bu yılın üçüncü çeyreğini yüzde 20'nin üzerinde büyüyerek 1,32 milyar lirayla kapattı. Panel TV satışları bu çeyrekte 2013'ün aynı çeyreğine göre çift haneli artarak sektörün lokomotifi olmaya devam etti. Satışları katlanarak artan yeni teknoloji UHD TV'lerin payları yüzde 5'in üzerine çıkmaya başladı.

Görüntüleme sektörü yılın üçüncü çeyreğini  bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50'lere varan küçülme sonucunda 51 milyon lira ciroyla kapattı.