İSTANBUL

İran’la P5+1 ülkeleri arasındaki müzakerelerin anlaşmayla sonuçlanması, Türkiye'de iş dünyasında olumlu yankı uyandırdı.

Konuya ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Ömer Cihad Vardan, "Türk yatırımcısı ve ihracatçısı için inşaat, altyapı, enerji, otomotiv, maden, turizm, hizmet ve perakende sektörlerinde yeni iş imkanları oluşacak" dedi.

"Kimya sektörü açısından firmalarımız ülkenin potansiyelinin farkında"

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, yaptırımların kalkmasıyla iki ülke arasındaki ticaret ilişkisinin güçleneceğini ve ticari artışa paralel yatırımların daha da artacağını vurgulayarak, "Kimya sektörü açısından firmalarımız ülkenin potansiyelinin farkında" dedi. 

"İran’ın, Türkiye’nin deneyimine ihtiyacı var"

Çelik İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Namık Ekinci, İran’a uygulanan yaptırımların kalkmasının çelik sektörü ticareti açısından olumlu sonuçlar doğuracağının altını çizerek, "İran’ın, ilerleyen yıllarda güçlü bir ihracatçı ülke haline gelip ciddi bir rakibimiz olma ihtimali yüksek. Buna rağmen ambargonun kalkmasıyla İran pazarında yeniden söz sahibi olup çelik ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

"İran’da 3 yılda 1.000 mağaza ve satış noktasına ulaşabiliriz"

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, "BMD üyesi 29 markanın halen İran’da 135 mağazası bulunuyor. Ambargoların kalkmasıyla pazara yeni girecek 20 Türk markası 3 yılda 500 mağaza açabilecek. Halen İran’da faaliyet gösteren markalarımızın açacaklarıyla birlikte önümüzdeki 3 yılın sonunda bu ülkede toplam 1000 kadar mağaza ve satış noktasına ulaşabileceğimizi öngörüyorum" ifadelerini kullandı.

"Türk firmaları Avrupa markalarından önce İran’a yerleşmeli"

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türk markalarının İran’da algısının çok pozitif olduğunu belirterek, "Batı ile imzaladığı anlaşmadan sonra İran hızla dünyaya açılacak. Firmalarımızın bu büyük pazardaki fırsatları mutlaka değerlendirmeleri ve Avrupa markalarından önce İran’a yerleşmeleri gerektiğini düşünüyorum" uyarısında bulundu.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin ise Tercihli Ticaret Anlaşması kapsamına ayakkabının da alınmasını beklediklerini aktardı.

Çetin, "Eğer beklentimiz gerçekleşirse İran’a bu yıl ayakkabı ihracatımızı 2015’e göre yüzde 100 arttırıp 20 milyon doların üzerine çıkarabiliriz" dedi.