NEZAHAT GÖÇMEN

Umut Çınar'ın başkanlığını yaptığı Dünya Markalar Derneği tarafından, önümüzdeki 10 yıl boyunca geleneksel olarak gerçekleştirilecek “Dünya Markalar Zirvesi: Savunma, Enerji ve Sağlık Turizmi” Kasım 2016 tarihinde Ankara'da düzenlenecektir. Her üç sektörde, en üst düzey yabancı katılım beklenmektedir. Zirvenin onursal başkanı, Cumhurbaşkanı'mızın  baş danışmanı Prof.Dr.Burhan Kuzu’dur.

Zirvenin amacı:  

Savunma, enerji ve sağlık turizmi sektörlerinde çeşitli ülkeler, kurum, kuruluşlar ve paydaşların markalaşma yolculuğunu ele almak, bu üç alanda Türkiye’nin önümüzdeki 10 yılda kendi başarı hikayesini yazmasına ve ülkemizin genç girişimcilerinin ilham almasına katkıda bulunmak ve şirketler arası ticari iş birliklerinin geliştirilmesini sağlamaktır.

    Birçok uluslararası şirket, kamu kurumları, özel sektör dernekleri, temsilcileri, üniversiteler, akademisyenler ve dünya çapında tanınan saygın davetli konuşmacılar bu marka şöleninde yer alacaktır.

Birinci gün markalaşma yolculukları ikinci gün ise dijital platformun markalaşmaya katkısı ele alınacaktır. B2B toplantılar, özel iş yemekleri ve uluslararası kreditör kuruluşlarla toplantılar sayesinde bu Zirve sonucunda yerli ve yabancı şirketler arasında ticarete dökülür ortalama 500 milyon dolarlık iş ilişkilerinin gelişmesi sağlanacaktır. 18 Kasım akşamı, kamu ve özel sektörün markalaşmış kurumları için ödül töreni düzenlenecektir.

ANA TEMALAR

Yapılan ön istişareler neticesine belirlenmiş temalarımızın alt başlıkları aşağıdaki gibidir-görüş ve önerilerinize açıktır:

SAVUNMA:

Bulut hizmetler ve siber saldırıların önlenmesi

Silahlı dronlar

3D yazıcı

Savunma sanayinde yazılım

Deniz gücü ve platformlarında inovasyon

Kara kuvvetleri donanımlarında inovasyon

KBRN Kimyasal Biyolojik Radyolojik ve Nükleer Saldırılarla Mücadele

Yükselen yıldız: Orta Asya

ENERJİ:

Akıllı binalar ve enerji tasarrufu

biyo-gaz ve gaz teknolojileri

Elektrik dağıtım şebekelerine siber saldırıların önlenmesi

Derin sularda kaya gazı arama tarama

Elektrikli arabalar

Enerji piyasalarında modern uygulamalar

Enerjide inovasyon

SAĞLIK TURİZMİ:

Hindistan, Tayland ve Endonezya’nın markalaşma yolculuğu

Sağlık turizminde standardizasyon

anti-aging ve rejuvenasyon

Yaşlı bakımı ve rehabilitasyon  

Sporcu sağlığı ve fizyoterapi ve ONOK Geriatrik ok çalışması

Umut Çınarı projesi ile ilgili olarak şunları söyledi:

Ülkemizin; Coğrafi konumu (Afrika, Asya ve Avrupa kıtaları arasında ulaşılabilirlik), İklimi, Sağlık hizmet maliyetlerinin Avrupa ile kıyaslandığında düşük olması, Eğitilebilirlik ve iş gücü potansiyelinin mevcut olması, Politik ve ekonomik açılımlar için uygunluğu ve Eğitim politikaları açısından Avrupa normlarına uygunluğu ile önemli bir oyuncu olmaya aday bir ülke olduğunu bu proje ile açıkça göstereceğiz.

 İleri Yaş Turizmi (gezi turları, hobi faaliyetleri), Yaşlı Bakımı Hizmetleri (bakım ve iyileştirme), Klinik konukevlerinde iyileştirme hizmetleri, Engelliler için Özel bakım ve Gezi turları, 60 yaş üzeri yaşam merkezleri gibi başlıklarda kolektif çalışmalar yaparak hızlı bir atılım sağlayabilir. Devlet ve Özel sektör temsilcileri ile stratejiler oluşturulmalı, prensip ve ilkeler tanımlanmalı ve Yurtdışı tanıtım ve markalaşma süreci Umut Çınarı projesi ile planlanmaktadır. Bilgi ve tecrübe transferi sağlayarak, yasal düzenlemeleri ve temel prensiplerin belirlenmesi öncelikli esastır. Bu sayede kalifiye İş istihdamı(sağlık ve diğer personel) yaratılacaktır. Ülkemiz ekonomisine sağlayacağı kazanç beraberinde yurtdışı ve içi yeni yatırımları sağlayacak, ülkemizin finansal yapısının güçlenmesine destek olacaktır. Doğal ve beşeri kaynaklarımızın ve potansiyelimizin tespit ettiğimiz fırsatları değerlendirerek hayata geçirilmesi ülkemiz adına katma değer yaratacaktır ve Markalaşma Sürecinde bir adım öne geçirecektir. 2016 yıl sonunda Dünya Markalar Derneği önderliğinde gerçekleştirilecek Dünya Markalar Zirvesi Ankara’da,  ülkemizin bu konuda en önemli Zirvesi gerçekleştirilecektir. Dünya Devleri Ankara'da buluşacak.” Dedi