ANKARA - Türkiye, geçen yıl 77 milyar 89 milyon dolar olarak gerçekleşen cari işlemler açığını yeni teşvik paketiyle azaltmaya çalışırken, ithalatın yüksek olduğu sektörlerde yerli üreticiler pazar paylarını arttırmayı hedefliyor.

2005'e kadar tamamen ithalat yoğunluklu bir sektör olan kedi ve köpek maması pazarı, yerli firmaların üretime başlamasıyla ithal bağımlılığından önemli ölçüde kurtuldu. Hali hazırda 6'sı yerli 30'a yakın firmanın faaliyet gösterdiği sektör, geçen yıl 300 milyon liraya yaklaşan büyüklüğe ulaştı.
Türkiye'de son yıllarda evcil hayvan sahiplik oranındaki artışın da etkisiyle büyüyen mama pazarında, geçen yıl ithal markalara 200 milyon lira harcandı.