İSTANBUL - Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre, şeker ve çikolata tüketimin üçte biri Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı'nda gerçekleşirken, bu dönemde Türkiye'de kişi başı ortalama 1 kilogram çikolata ve şeker tüketiliyor. Yabancı markaların Türkiye'ye ilgisi artarken ihracat da son 5 yılda büyüdü. Türkiye'nin şeker ve çikolata ihracatı 2011'de 2 milyar doları geçerken Türkiye dünyanın çikolata merkezi kabul edilen Belçika ve Avusturya'ya ihracat gerçekleştirir konuma geldi.
Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, Türkiye'de gelir düzeyi ile orantılı olarak Marmara Bölgesi'nde daha çok çikolata satın alındığını dile getirerek, ''Doğuya gittikçe ikram edilen ve hediye amaçlı satın alınan ürün portföyü şekere kaydı. Çikolatanın yaklaşık yüzde 45'i Marmara Bölgesi'nde tüketiliyor.'' değerlendirmesinde bulundu.