Eğitim genel anlamıyla bir milletin evlatlarını geleceğe hazırlayan, bugünü yaşatan ve geçmişi kavratan bir bilim dalıdır. Bu nedenle eğitim alanında atılan her türlü adım, yapılan her türlü faaliyet takdire şayandır. Bu bağlamda Eğitim-Bir Sen tarafından üç ayda bir neşredilen "Eğitim Bakış" dergisinden söz etmek istiyorum. Eğitime Bakış, eğitim-öğretim ve bilim araştırma dergisi üç yıldan beyi çıkıyor. Dergisin son sayısı olan Ocak-Şubat-Mart 2007 tarihli nüshasında birbirinden önemli eğitimle ilgili makaleler yer alıyor. Eğitime Bakış dergisinin içeriğine bizde bir bakalım neler var: Derginin sahibi Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu. Genel Yayın Yönetmeni şair Şabak Abak. "Eğitim Yönetimini Yeniden Düşünmek" başlıklı yazıda Ahmet Dündoğdu, 21.yüzyıla girerken her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yeni değişim ve gelişimlere dünyanı gebe olduğunu belirtiyor. Türkiye'nin sosyo-ekonomik ve kültürel durumunu değerlendiren Gündoğdu, makalesini şu cümlelerle noktalıyor; "...Türkiye ekonomisi darboğaz yaşadıkça ya da emperyalist odaklar gereksinim duydukça iki önemli argümandan kolayca vazgeçebilmektedir: Demokrasi ve insan hakları" Prof. Dr. Mehmet Şişman, "Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği" başlıklı yazısında özellikle okul müdürlerinin bir kurumu başarıya götürmede yapması gereken sorumlulukları hatırlatıyor ve şu noktanın altını çiziyor; "Okul müdürünün temel görevi, okul programını yönetmek, okulda etkili öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak ve okulu başarılı kılmaktır. Okul müdürünün, okul toplumunun yaşantıları, öğrencilerin öğrenme ve başarı düzeyleri, öğretmelerin motivasyonu, iş doyumu, okulla bütünleşmeleri, kısaca birtakım okul sonuçları üzerinde etkisi vardır. "Okullarda Bilgi Yönetim Kültürü Geliştirmede Okul Yöneticilerinin Rolü" başlıkla yazıda Prof. Dr. Cevat Celep, günümüzde bilginin kaynağı olan okulların bilgi yönetimini benimsemesi, okulların gelişim ve değişimi gerçekleştirebilmesinin önemine işaret ederek, okullardaki bilgi yönetimini geliştirmek basamaklarını beş ana başlıkta sıralıyor. 1.Bilgi odaklı bir vizyon geliştirme. 2.Bilgi yönetim liderliğine dayalı okul yöneticiliği. 3.Bilgilerin açık bilgiye dönüştürüldüğü kültürel bir yapı oluşturmak. 5.Edinilen yeni bilgileri uygulamaya aktarmak. 5.Bilgi edinimlerini ve uygulamalarını ödüllendirmek. Dergide bir başka dikkat çeken yazıda "Karakterin Ölümü Ve Moral Liderlik" isimli makalesinde Prof. Dr. Vehbi Çelik, okul müdürlerini ciddi manada göreve ve sorumluluğa çağırıyor. "Okullar, ahlaki kirlenmenin ve şiddet olaylarının yaşanmadığı bir kurum olarak anılmalıdırlar. Karakterin ölümü ahlakın ölümü anlamına gelmektedir. Okul yöneticisi, okulu sağlam etik temeller üzerine oturtmalıdır. Ahlakı açıdan yaşanan bir kaos, okulun örgütsel karakterini bir gecede yok edebilir. Okul yöneticilerini makam odalarının büyülü dünyasından çıkarıp yüksek ahlak duyarlığına sahip moral liderler olarak yetiştirmek, geleceğin okul yöneticilerinden beklenen en önemli rollerden biri olacaktır." diyor Profesör Çelik. Sayın Çelik'in vurgu yaptığı ahlaki hasletler okullar için hayati önem taşımaktadır. Ahlak üzerinde ne kadar durulsa azdır. "Okul Aile-Çevre İlişkisi Ve Eğitimdeki Önemi" başlıkla makalede Yrd. Doç. Dr. Birol Yiğit, ailede ve okulda kaynaklanan sorunları sıralıyor ve onlara çözüm yolları arıyor. Sayın Yiğit'in konuyu olayı analitik bir bakış acısıyla yorumluyor. Aileden kaynaklanan sorunları Sayın Birol Yiğit şöyle sıralıyor; "1.Ailenin çocuğa olan ilgisizliği. 2.Aile içi şiddet. 3.Ailenin ekonomik koşulları. 4.Ailenin eğitim düzeyi. 5.Ailenin kültür yapısı. 6.Aile üyelerin eğitimle ilgili geçmiş yaşantıları. 7.Anne ve babanın çalışıyor olması." Eğitime Bakış Dergisinde diğer makale başlıkları ve yazarları şunlar: "Eğitimde Değişim Kapasitesi Oluşturmak ve Okulu Stratejik Bir Kurum Olarak Yeniden Düşünmek", Doç. Dr. Selahattin Turan. "Pozitif Yönetim ve Okul Yöneticileri", Doç. Dr. Ömer Torlak. "Bürokrasi", Yrd. Doç. Dr. Cemil Yücel. "Sağlıklı Okul", Yrd. Doç. Dr. Sadegül Akbaba Altun, "Yükseköğretime Farklı Bir Bakış", Yrd. Doç. Dr. Hasan Arslan. "Yetişen Ve Yetiştiren Okul Müdürü", Kadir Çetin-M. Ali Ünal. "Yöneticiliğe Atama Yönetmenliğine Dair", Hasan Basri Mehduhoğlu. Eğitime Bakış Dergisi büyük boy kapak renkli, 72 sayfa ve güzel tasarım yapılmış. Fakat makalelerin başında özetleri de verilse araştırmacılar için daha faydalı olurdu diye düşünüyorum. Emeği geçenleri kutluyorum. Eğitim-Bir-Sen'in yayın organı olan "Eğitime Bakış" dergisi kendi alanında yeni açılım yaparak akademik çevrede daha fazla tanıtıma yer verilirse daha çok çevrenin haberi olur ve o nispette faydalı olur diye düşünüyorum. Ayrıca akademisyenlerin çalışmalarının yayınlandığı bir dergi neden hakemli değil? Bu dergi içi teklif bir akademik kurul oluşturularak derginin hakemli bir dergi haline getirilmelidir. O zaman daha da büyük önem taşır. Dergi 20 bin adet basılmış ki bu da önemli bir rakamdır. Eğitim-Bir-Sen bundan öncede "Öğretmen Sorunları Araştırmaları" raporuyla da belli bir ses getirmişti. Yine, "Mum Işığında Son Mahnı Öğretmen Hatırları" başlıklı kitapta 50'den fazla öğretmenin hatıratını tarihe atılan bir belge niteliği taşıyor. Öğretmenliğin bir gönül işi olduğunu öğretmen hatırlarından bir kez daha idrak ediyorsunuz. Bu çalışma gerçekten kayda değer ve takdire şayandır. Proje sahiplerini ve öğretmenlerimizi kutluyorum.