HAZRETİ   ÜSKAZIMIZIN   BİR   MA’NEVΠ  TASARRUFU!...

Sevgili   Peygamber’imizden   en   çok   hadis   rivayet   eden,  Sahâbî’lerden,   Abdullah   İbn-i   Mes’ud   radiya’llâhu   anh   Efendimiz:   “  Birde   öyle   bir   fitneden   sakanınki, o,   içinizden   sadece   zulmedenlere   erişmekle   kalmaz   ( umuma   sirayet   ve   hepsini   perişan   eder) .   Biliniz,ki,  Allah’ın   azabı   şiddetlidir.”  Meâlindeki   Enfal   Suresi’nin 25.  Âyeti   Kerimesi  nazil   olduğunda,  biz,  Sahâbî’ler,   hepimiz   biribirimize   bakıştık;  fitne  de   nemenem   bir   şeydir,  bilmiyorduk.   Armızda,   fitne,  fücur,   kin,   buğuz,   adavvte,   buhl   ve   hased   yoktu. Peygamber’imizin   etrafında,   pervaneler   gibi, tam   bir   kardeşlik   içinde, onun  işaret   buyuracağı   hususlarda,  hayırda   müsabaka   ediyorduk.  Ne   zaman  ki,  Hulefâ-i   Râşidîn’den,   Üçüncü   Halife,   Hazreti   Osman   bin   Affan,  Haricî’ler, (  P.k.k.  bnzeri   terür   örgütü)   fecî’   bir   şekilde   şehid   edildi.-  Hazreti   Osman   bin   Affan,  evin’de   muhasara   edildi, =  Evi   tam   bir  abluka   altına   alındı. Hicretten   sonra,   Medine’de  müthiş   bir  içme   suyu   kıtlığı   yaşandığı   bir   devirde,  bir   servet   ödeyerek,  Medine’li   bir   yahûdÎ’nin   elinde   bulunan,  “ RÛME” Kuyusunu   satın   almış,  İslâm   Tarihinde,  ilk  Su   Vakfını   te’sis   etmiş   olmasına   rağmen, Hazreti   Osman’ı   abluka   sırasında   aç   bıraktıkları   gibi,  bir   bardak   su  da   vermemişlerdi.   Hazreti   Osman  şehid   edildiğinde, Kur’ân   okumaktaydı.   Mübarek  kanı,  okuduğu   Kur’ân’ın   üzerine   akmıştı. Hazreti   Osman’ın   kanıyla   boyanan   bu   Kur’ân-ı   Kerim, HALEN,   İstanbul’da,   Topkapı   Sarayı   Müzesiinde,  Mukaddes   Emanetler   Dairesinde  muhafaza   edilmektedir.  Ziyaretçiler burada    görebilirler...

İslâm   Tarihinde   ilk   def’a   olarak   zuhur   eden   bu  Fitne-i   Uzma’da,   Ebû  Zer   el-  Gıfârî   gğibi,   Kibâr-i   Sahâbe’den   pek   çoğu,  Fitne’de   taraf   olmamak   için,     Miedine’yi    terk   etmiş,   Bâdiye’de (   çöl’de),   yalnız   başına   yaşamayı   tercih   etmişti.

Bu   büyük   fitne’nin   zuhurundan   sonra   vuku’   bulan   Sıffîn   ve   Cemel   vak’a’larında, Hicret-i   Nebviyye’den   sonraki  10   yılda, cereyan   eden, 27’si   bizzat   Peygamber   Efndimizin   sala’llâhu  aleyhi   ve   sellem, bizzat   iştirak  buyurdukları,   66   muharebe   ve   Seriyye   harbinde   şehid   düşenlerden   fazla,   sahâbî  ve  Tâbi’î     şehid   düşmüştü.   Müşrikler   ve   Bizansl’larla   yapılan   büyük   muharebe   ve   seriyye   savaşlarında,  bu  on   yıl   zarfında 250   Sahâbî  şehid   düşmüştü.

Sıffîn   ve   Cemel   Vak’a’  larında,  Aşere-i   Mübeşşere’den.(  Dünya’da   iken   Allah   vöe   Resûlü   tarafından  Cennetle   müjdelenen   on   kişiden,   Hazreti   Talha   bin  Ubeydullah   radiya’llâhu   anh  ile,  Zübeyr   İbnü’l-  Avvam   radiya’llâhu   anh.   Efendilerimiz   başta   olmak   üzere,   yüzlerce   Sahâbî   VE   tâbi’î    şehid   düşmüştü..

Ali   Dayı (  Ali   Yılmaz) vefatı, (  1976),  1950    yılından   i’tib^ren,   ebediyyete   intikal   buyurduğu, 16   Eylül  1959   tarihine   kadar   hiç   ayrılmamak   üzere,   gece-günrüz,  ma’iyyetinde   bulundu.Bu   müddet,   Hazreti   Üstazımızın,   irşad,   ihda,   tebliğ   ve   tecdid   yıllarının   en   çileli,   en   eziyyetli   yıllarıydı. İrşad,   ihda,   tebliğ   ve   tecdid   vazifesinin   yanında,   Pîrân’ın   sadece  bu   döneme   mahsus  olmak   üzere   vea   münhasıran, Silsile-i   Saâdât- Silsile-i   Zeheb   arasında,  Hazreti   Üstazımıza   mahsus   olmak  üzere,  verdikleri “  Tedrisat,” (  İslâmî  İlim’leri   Ümmet-i   Muhammed’in   evlâdı’na   tedris   ve   ta’lim)  vazifesini   en  kesif   bir   şekilde   deruhte   buyurduğu, bunun   için  de  gece-gündüz   ta’kibata   maruz   kaldığı, Yalan,   iftira   ve  buhtanlarla,   tevkîf   edildiği,  mücadele   yıllarında   ilk   def’a   olarak,  59   gün   Kütahya  Ceza   ve   Tutuk  Evinde   mahbûsen   çilesini   kemale   erdirdiği   yıllardır. Bu   yıllarda   cereyan   eden,   vuku’   bulan   bütün   bu   hadisatın,   çilelerin,  eziyetlerinin  en   yakın   ve   canlı   şahidi,   Merhum,   Ali   Dayı   idi.  Ali   Dayı,  bu   dönem   zarfında   sadece,   Hazreti   Üstazımızın   çile,   işkence   ve   eziyyetlerine   şahid   olmadı,  nîce   keramet   ve   tasarruflarına   da   şahidlik   etti.-   Keramet   deyince, Tayy-i   Zaman,   Tayy-   Mekân, havada   uçmak,  denizde   yürümek   gibi   “ Kevnî”,   kerametleri  kasd   etmiyorum.   Ricâl-i   Sofiye,   Ricâl-i   Ma’neviyye,  bilhassa,  Tarîkat-i   Nakşibendiyye-i   aliyye’nin   Esâtî’zi, Silsile-i   Saâdaât   ve  Silsile-i   Zeheb, Kaddese’lllâhu   Esrârehüm   Ecme’în   Hazaratı, Kevnî   Kerametleri,  “   Hayz-u   Ricâl,”   olarak   kabul   etmişler,   ellerinde   bu   kabil   Kevnî   keramet   zuhur   zarureti   halinde,   düştükleri   mertebeye   tekrar   yükselebilmek  için,  riyazât   dahil,çok  çaba   harcadıkları   bilinmektedir.

Ne   varki, Sahib-i     Zamaün,   Mürşid-i   Kâmil   ve   Mükemmil,   Medâr   Mürşid   ve   Müceddiud’ler Tecdid’in   kemali   için, zaman   zaman, Hâriku’l-âde’lere   başvurmak   zarureti   hissederler.  Bu   suretli   ellerinde   zuhur  eden,   asla  kevnî   kermet   değl, “  Tasarruf,”(   Tasarrufun   gereğidir.)

Ali   Dayı’nın   Hazreti   Üstüzımızın   pekçok   tasarrufuna,   tasarrufunun   gereği   geleceğe   dair,   ba’zı   haberlerine   şahid   ve   vakıf   olduğunu   tahmin   ettiğim   için,1963   yılında,   Büyükçamlıca   Tepesi’nin   zirvesinde   kondurduğu,  odun   sobasıyla   ısıtılan,  Gaz   Lambasıyla   ışıtılan  Gecekondusunda,   uzun   kış   geceleri   boyunca,  “Teke’den   Süt   Sağarcasına,” imbikten   damıtırcasına, Hazreti   Üstazımız, hayatı,   çilesi  ve   tasarrufu   hakkında   bilgi   kırıntıları   elde   etmeye  çalıştım.Alabildiğim,   geleceğe   müteveccih,   çok   ehemmiyyetli,   iki   tasarruf, haber   vardır. 1963   yılında,   Ali   Dayı’nın   verdiği,   Hazretimize   aid,  birinci   tasarruf   ve   haber,  Büyükçamlca   Tepesi’ne,   İstanbul’un   ve   Türkiye’nin   en   büyük   Cami’i,   dünya’nın   sayılı   büyük   Cami’i’lerinden,  Büyükçamlıca  Cami’i’nin   yapılacak   olmasıydı. 1963   yılının   en   soğuk   gecelerinden   birisinde,   bir   Zemheri   gecesinde,”   Mustafa!  Ne   biliyorsun?  Zaman   gelecek  buraya, İstanbul’un,   Türkiye’nin   en   büyük   cami’i   yapılacaktır.

Ali  Dayı,  ikinci   önemli,   önemi   kadar   da   hazîn   tasarrufu,   haberi,  1969   yılında,   İstanbul   Ümraniye’de,  “   Merkez= Büyük   Kurs=  Yurt,”   olarak   bilinen  yerde  vermişti.  İzmir’li   yılllarımdaydı. İzmir’den   ziyaret   maksadıyla   gelmiştim.  Çok   sıcak   bir   Ağustos  günü,   kan-ter   içinde   tozlu  yollardan   kendisini   ziyaret   için   gelmiştim.   Üç   saate   kadar   yanında   kaldım,   yine   bilgi   kırıntıları   kroparmaya  çalıştım...