• Sık sık yemek yenmeli.
  • Kalori kısıtlaması yapmamalı.
  • Glisemiği düşük olan meyveleri tercih etmeli.
  1. Yüksek glisemik indeks: 200 gram meyve.
  2. Orta glisemik indeks: 300 gram meyve.
  3. Düşük glisemik indeks: 400 gram meyve.
  • Çaylardan yeşil çay metabolizmayı hızlandırır, bitki çaylarından ıhlamur iştahı keser, bunları tercih ediniz.
  • Ceviz, fındık ve badem iştahı keser, tokluk verir, enerji harcamasını %11 artırır.
  • Kalsiyumdan zengin beslenin (süt ve türevleri tüketin).
  • Kahve, çay, çinko desteği, yüksek posa alımı, menopoz kalsiyum emilimini azaltır. Yüksek tuz alımı kalsiyumun kemiklerden çekimini azaltır.
  • Her gün bir şişe doğal maden suyu içiniz.
  • Salatalara balzamik sirke ve limon ilave ediniz.
  • Meyvelerden ananas, kivi, kavun, kiraz ve elma metabolizmayı hızlandırır.
  • Sebzelerden kabak ve turp metabolizmayı hızlandırır.
  • Omega-3 içeriği zengin balıklar (somon, ton balığı) metabolizmayı hızlandırır.
  • Haftada 2-3 kez tüketilen yumurta metabolizmayı hızlandırır.
  • Metabolizmayı hızlandıran baharatlar; tarçın, karanfil, karabiber, kırmızı acı biber.
  • Kalori kısıtlamasında metabolizma, bunu tehlike sinyali olarak algılar ve yavaşlar.
  • Rejim ve diyet sendromu sizin hem aktivitelerinizi hem de psikolojinizi bozar.
  • Stres artınca kilo verme hızınız da iyice yavaşlar.
  • Kalori kısıtlaması yapılmadığında vücudun direnci en üst noktaya gelir, buna bağlı olarak gün içersindeki fiziksel hareketliliğiniz artar.
  • Metabolizmayı hızlandırmak için gün içersindeki toplam kaloriyi değiştirmeseniz bile öğünler arası kaloriyi değiştirin.
  • Kalori kısıtlaması yapmasanız da öğünlerdeki besinlerin nitelikleri değiştikçe metabolizmanız hızlanır.
  • Güne kahvaltı ile başlamanız metabolizmanızı %20-30 arasında hızlandırır.
  • Günlük lif tüketiminizi 30 grama yaklaştırın.
  • Her zamankinden daha fazla ve bilinçli su tüketin.
  • Egzersizden on beş dakika önce içeceğiniz bir bardak, 5-10 derecelik su metabolizmanızı hızlandırır.
  • Yemek sonrası içeceğiniz bir bardak sıcak ıhlamur yağ çözümünü kolaylaştırır.
  • Yemek sonrası kısa yürüyüşler sindiriminizi kolaylaştırır ve metabolizmanızı hızlandırır.
  • Kuru baklagillerden özellikle nohut haftada birkaç gün tüketildiğinde metabolizmayı hızlandırır.
  • Çorbalar düşük kalorili ve enerji yoğunluğu az besinlerdir, açlığı bastırır, kalori alımını kontrol eder.
  • Duygusal açlık ile gerçek açlığı ayırt edin.
  • DOĞRU VE BİLİNÇLİ NEFES ALIP VERİN.
  • STRESİNİZİ KONTROL EDİN.
  • KALİTELİ UYUYUN.
  • KENDİNİZİ SEVİN.
  • KENDİNİZ İÇİN YAŞAMAYI DA ÖĞRENİN.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.