Öğrencilerinde ebeveynlerinde bu tatile ihtiyaçları vardır 

Pandemi sürecinde özellikle birinci sınıfa başlayan öğrencilerin üst sınıflarda okuyanlara göre durumları daha faklı. Onlar okul ve evde online sistemle devam eden eğitimleri ile okul, öğretmen ve ders kavramını  tam olarak içselleştirmeleri zorlaşmıştır. 

Ekranları oyun ve eğlence amaçlı kullanırlarken bir anda araya giren online eğitimler pasif dinleyerek ekran karşısında geçirilen saatler ile zorunlu olan görevler ve yükümlülükler karşısında ekranın anlamı değişmeye başladı.  

Anlamda değişim yani  eğlenceden oyundan eğitime dönüşüme adapte olmak için zaman gerekecektir.  

Aynı ekranın eğlenceden derse dönüştürme ya da denetim olmadığı zaman dersten eğlenceye oyuna dönüşen ekran için tatil süresinde anne babaların  nasıl bir yol izleyeceği rehber öğretmenler vb uzman danışmanlar öğrencinin ruhsal zihinsel fiziksel ve içinde bulunduğu ortamın koşullarına göre bir genel hareket programı hazırlamaları sağlanmalıdır?  

Pandemi sürecine özgü hem ebeveyn hem de öğrenciler açısından okul-ev arasında sınırlar kayboldu. Öncesinde sabahtan akşama kadar ayrı kalınan çocuklarla daha fazla süreli etkileşim olmaya başlanması anne babaların ayrıca öğretmenlik rolünü daha fazla üstlenmesi de ayrı bir zorluk olmaya başladı.  

Anne, baba ve öğrenci ilişkisinin uzmanlık gerektiren boyutu belki de disiplin-sevgi dozunun ayarlanmasının yanında ebeveynlik-öğretmenlik farklılaşan statülerin rol standartlarının nasıl olması gerektiği gibi uzmanlık konuları ile baş etme zorlukları gelişti 

Bu durum en çok da çalışan anne babaları etkilese de işe gitmeyen ebeveynleri de etkiledi. 

Rahatlama ortamı olan ev ortamının bir bölümünün dersliğe  dönüştürülmesi bazı hanelerde fiziki mekan zorluklarının yaşanmasına neden oldu. Bir veli “hocam benim takip ettiğim dizilerim vardı. Eşim ise salonda daha çok haber ve tartışma programlarını izlerdi. Çocuğumuzun daha sessiz bir ortama olan ihtiyacından dolayı ona oturma odasını verdik bizler ise eski alışkanlıklarımızda değişiklik yapmak zorunda kaldık” benzeri durumlar ortaya çıkmaya başladı. 

Ayrıca öğrencilerin okul ortamında yani dersler, sıralar öğretmenlerin yarattığı motivasyonun benzerinin evde oluşması ne kadar mümkün olabilir? 

Her şeyden önce pandemi sürecine özgü henüz oturmamış bir sistemde ne öğrenciler ne anne babalar ne de öğretmenler tam olarak adapte olamadılar ve ruhsal fiziksel olarak yoruldular.   

Okul dönemlerinde çok fazla ekran başında kalan öğrencilerin ara tatilde daha az ekran, daha fazla hareketli olmaları onları ruhsal ve zihinsel olarak dinlendirecektir. Çocuk demek hareket demektir. 

Ayrıca bilinmelidir ki spor aktiviteleri bedensel sağlık ve zihinsel verimliliği arttıracaktır. 

Beden zihin duygu ve ruh sistemin parçaları ise birinde oluşacak olumlu değişim tümünü etkileyecektir. 

Ayrıca öğrencilerin özelikle anne babalarıyla birlikte fırsat buldukça yürüyüşe çıkmaları farklı mekanları ziyaret etmeleri çocukların ruhsal sosyal gelişiminde oldukça faydalıdır.  

Sınıfta bile hareketsiz kalmakta zorlanan bir çocuğu ekran başında uzun süreli tutmak daha zordur. Şu an ki online sistemde daha çok pasif dinleme ağırlıklı geçen sürelerin ardından tatillerde daha az ekran daha çok hareket dinlenmeyi sağlayacaktır. 

Ruhen dinlemek demek hareketsiz kalmak demek değil tam tersine ortam değiştirmek hareket etmek oluşan fiziksel yorgunluk sayesinde dinlenmektir.