Konya’nın efsanevi tarihinin derinliğinden söylene gelmedeki inançlara göre göklerde uçan bir çift melek etrafı küçük dağlarla çevrili Konya ovası üstüne gelince biri diğerine kon ey yoldaş melek der ve bu iki melek Konya Ovası’na konar ve burada yurt tutarlar ve böylece Konya adı telaffuz edilir.

Bir diğer rivayete göre de Alparslan’ın 1071 de Malazgirt savaşı sonrasında girdiği Anadolu’ya Orta Asya’dan giriş yapan Türk Boylarından Kutalmışoğlu Süleyman Şah’ın Kayı ve Afşar adındaki iki boyu Akdeniz üzerinden Torosları 10 günde geçerek Konya Bölgesi’nin Akören Yöresi Kayı Boğazı Mevkii’ne, yurt tutar ve Söz konusu ilçenin Çatören Köyü’nün Afşar Yöresi’nde de yurt tutan Afşar Türkleri yerleşkeleri Selçuklu’dan Osmanlılar’a, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e değin Osmanlı ve Cumhuriyet Donemi tapu kayıtlarında tescil görüp gerçek olma, yerleşkeler özelliğini taşımaktadırlar. 

Afşar Türkleri Soyu içinde Atatürk’ün Ata dedesinin olduğu aynı soydan Ulu Önderin defa ‘atle ‘’ benim soyum buradadır’’ açıklamalarından anlaşılmaktadır.

1072 de tarihe kayıt düşülen bu olaylarla Anadolu Türklüğü’nün temellerinin ilk atıldığı yerin Konya Bölgesi olduğunun Osmanlı kuyruklu teskere adındaki tapu kayıtları ve buradan neşet eden Cumhuriyet Dönemi tapu kayıtları ile Teyid’en tescil görmektedir.

Gelelim İkonya’nın Konya olması olayına. Kayı Boğazı ve Afşar Bölgesi’nde kısa zamanda nüfuslarını genişletip etkin olan Kayı ve Afşar Türkleri birleşerek de yıkılmaz bir birliktelik oluştururken Anadolu içlerine sürüleri ile oba oba dağılıp, Osmanlı’nın Söğüt’teki Kayı Türkleri’nin kökü olurken Anadolu’nun pek çok yerlerinde de Afşar Türkleri dalları olarak yayılırlar.

Bu büyük birliktelik Akören ve Çatören Bölgesi’nde inanç ve iman yüklü bir birliktelik, kurdukları bölgedeki tarihi kalıtlarında görülmektedir. Akören’in Kayı Boğazı’ndaki Akçeşme, Çatören’in Afşar Bölgesi’ndeki Afşar Tarihi harabeleri bilge kişilerin Çatrören İn Çomaklar deresindeki Hacı Dede. Yine Çatören’in Yıkık Camiler, ve Şahane köprüsü İpek Yolu üzeri ve pazar yeri yıkık camiler yanında Çatören’de Arap Dede ve Üçler mezar anıtları. Kayasu da Körpe Seyit ve Orhaniye de Erenler tarihi makberleri. Bu gerçekler tarihe altın harflerle vurulmuş belgeler ve ispatlarıdır.

Kutalmış Oğlu Süleyman Şah YANIBAŞINDAKİ  Bizansın İkonya’sını hükümranlığı içine almayı Planlar ve leventlerinden bir manga askeri İkonya içine salıp zayıf noktalarını öğrenip çevirip koparma planlarını yapmak ister.Bir talihsizliktir bu leventler yakalanıp katledilirler…

Süleyman Şah şehri aldığında leventleri sorar,onların katledilip Şimdiki Musalla Mezarlığı Garnizon Şehitliği yanındaki içi su dolu metruk çukura atıldığını öğrendiğinde burasının Cennet Çukuru Şehitliği olduğunu ifade eder, Bu çukurun çevresine Şeyh Halili, Şeyh Sadaka ve Şeyh Secaredddin’in türbeleri yapılır suyu çekilen çukur içine bir su kuyusu açılır. Ecdat bu kuyudan yüz yıllar boyu zemzem aşılama suyu niyetine su alır. ve burada bin yıldan bu yana Yağmur Dualarına çıkarlar, Burada şimdilerde bir Namazgah ve Garnizon şehitliği vardır ve buradaki Cennet Çukuru Şehitliği Anadolu’nun ilk toplu Türk şehitliğidir.

Gelelim Çift Başlı Kartal’a. İkonya üzerinde uçan iki meleğin Efsanevi Zümrüdü Anka Kuşlarına binekli ve iki melekte iki baş olarak efsaneleşirken Kayı ve Afşar Türklerinin birlik olmasının nişanesi de iki başlı kartal olarak da yorumlanmaktadır. Bu iki efsane çift başlı Konya Logosu Kartalın akla mantığa en yakın izah tarzıdır. Zira Konya Selçukluya 211 yıl baş şehirlik yapmıştır. Bu gerçekler efsanelerin tescilli kayıtlarının ifadesidir.

Bu yazım Anadolu’daki ilk TÜRK ŞEHİTLİĞİ olarak babam Araştırmacı yazar Hanefi AYTEKİN tarafından ortaya çıkartılarak Anıtlar Yüksek kurulu, Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Türk Tarih kurumu ile Türk Silahlı kuvvetlerinin  envanterlerine geçirilip böylece tarihin altın sayfalarından biri haline getirilen serlehva dan esinlenilerek kaleme alınmıştır.