Cumhurbaşkanlığı ve milletvekili genel seçimleri malumları iktidarın gündeminde pek yok gibi görünüyor idi ise de baskın tarzında bir kararla 24 Haziran’a alındı. 

2014’ten beri dört yılda tam beş defa sandığa gitmişiz. 2014’te mahalli idareler ve Cumhurbaşkanlığı, 2015’te dört ayda iki defa milletvekili genel seçimleri, 2017 yılında da referandum. Ve şimdi de Cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimleri ile altıncı seçim. 

Seçimlerin ekonomik maliyetinin şüphesiz kampanya boyunca giderek artacağı ve telafisinin de yılları kapsayacağı daha şimdiden ortaya çıktı bile. Tabii konunun sadece bir ekonomi meselesi olmadığı da ortadadır. Adeta bir yangının tam ortasında, Cumhuriyetin yüksek yönetim kurum ve organlarının; seçimlerin kendine özgü faaliyetleri arasında zafiyet içinde olacağı da dikkate alınmalıdır. Mesela şimdi TBMM, yeni milletvekilleri toplanana kadar faaliyetlerini askıya alacaktır. 

Ayrıca yeni Cumhurbaşkanlığı sistemi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılamamış olmasının da yeni sistemin yüksek kurum ve organlarını etkileyeceği de ortadadır. 

Bu düşüncelere karşın erken seçimin, bütün siyasi partiler tarafından iştiyakla beklendiği ve mahzurlarını asgariye indirecek hiçbir tedbir önerilmediği de ortadadır. Ve gelecek yıl bir seçim daha var, sanki herkes seçimden yana bir tavır içinde gibi. Bakınız erken seçim ve ekonomi ilişkisi hakkında Başbakan Yardımcısı Şimşek; 18 ay sonraki normal seçimler için yatırımcıların endişe duyduğunu ifade ederek erken seçimi iyi haber olarak değerlendirmiş ve reformların başlayacağını vurgulamış. 

Saygıdeğer okuyucularım, eğer maksat yatırımcıların endişelerini gidermekse hemen reformları hayata geçirmek daha iyi bir hal tarzı değil mi? 

Cumhurbaşkanlığı ve milletvekili genel seçimlerinin 24 Haziran’da yapılması ile seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri konularını kapsayan uyum paketi TBMM tarafından kabul edildi, seçim takvimi de yayınlandı. 

Her zaman seçimler konuşulurken hep eskilerin tabiri ile seçim sathı mailinden başlanırdı. Bu seçimde, seçimin başlangıç tarihi 30 Nisan olarak belirlendiğinden artık seçim sathı maili kendiliğinden yok olmuş. 

Takvim o kadar sıkışık ki örneğin; milletvekili aday listelerine itirazlar 27 Mayıs saat 15:00’te sona erecek. Üç günde itirazlar karara bağlanmış, 30 Mayıs’ta da kesin aday listeleri ilana gönderilmiş olacak. 

Seçmenleri yakından ilgilendiren tarihlerden bazılarını da takvimden belirledim. 

Seçmen listeleri 02 Mayıs’ta askıya çıkarılacak, 12 Mayıs’ta askıdan indirilecek. Seçmen kütükleri ve sandıklar 22 Mayıs’ta belirlenecek, gümrük kapılarında ve yurt dışında oy verme işlemi 07 Haziran’da başlayacak. Oy verme işlemi 19 Haziran’da sona erecek. 17 Haziran’da radyo ve televizyonlarda propaganda konuşmaları başlayacak. Seçim propagandaları 23 Haziran saat 18:000’de, oy verme günü de seçim yasakları 24 Haziran saat 24:00’te sona erecek. 

Bu oylamada Cumhurbaşkanlığı seçilemediği takdirde ikinci tur oylama 8 Temmuz’da, ikinci tur için propaganda 07 Temmuz saat 18:00’de, oy verme günü seçim yasakları da 08 Temmuz saat 24:00’te sona erecek. Ve bu turda da gümrük kapılarında oy verme işlemi 30 Haziran’da başlayıp, 04 Temmuz’da sona erecek. 

Saygıdeğer okuyucularım, kıran kırana ve çok da hızlı bir seçim kampanyasının olgunluk içinde tamamlanması en halisane dileğimizdir.