(Yeni yıla girerken aşırı yemek tüketenler aşağıdaki bilgilerden yararlanabilirler)

• Sosyal yaşantımızda hepimiz zaman zaman aşırı yemek tüketebiliriz.

• Bunu yaşamın bir parçası olarak görün.

• Ömür boyu kalori hesabı yaparken yaşam devam etmez.

• Unutulmaması gereken kural; yediğinizi yakacaksınız ya da dengeleyeceksiniz.

• Dengeleme, bir öğünde fazla yediklerinizi bir sonraki öğünde azaltma yöntemidir.

• Burada dikkat etmeniz gereken, yediğiniz besini aynı besin ile dengelemenizdir.

• Örnek verecek olursak; börek tüketildiğinde, böreğin içindekileri düşünün.

• Yufka, tahıl grubu; peynir ya da kıyma, et grubu; yağ, yağ grubu.

• O zaman bu 3 besin grubunu bir sonraki ana ya da ara öğünlerde azaltabilirseniz, depolarınıza yediğiniz börek fazladan yağ olarak dönmeyecektir.

• Genellikle akşam öğününde atıştırmalar daha fazla olmaktadır.

• Akşam öğününden sonra, tüketilmesi gereken bir başka ana öğünde olmadığından dengeleme yönteminde sorunlar yaşabilirsiniz.

• Burada unutulmaması gereken yöntem egzersizdir.

• Yediklerinizin yağ depolarına gidebilmesi için önünüzde dolu dolu 24 saat bulunuyor.

• Ertesi gün yapacağınız yürüyüş egzersizi ile işi çok kolay çözebilirsiniz.

• Eşofmanlarınızı giyiniz dışarıda ya da evde tempolu yürümeye başlayın.

• Çok yavaş tempolu yürürseniz, dakikada 2.6 kalori yakarken; temponuzu orta şiddette yaptığınızda dakikada 3.7 kalori yakarsınız.

• Burada sizden istediğim yaşınız orta yaş grubu ya da genç ise daha tempolu yürümenizdir.

• Dakikada 110-130 adım atarken, 5.7 kalori yakabilirsiniz.

• Akşam yemeğinde içtiğiniz bir duble sert içkiyi, ertesi gün yaklaşık olarak 50 dakika tempolu yürüyüş ile çok kolay yakabilirsiniz.

• Bu şekilde alkolden aldığınız fazla kaloriler göbeğinizde yağa dönüşmeden yakabilme şansınız olduğunu asla unutmayın.

• Sadece alkolden aldığınız kalori değil, yiyeceklerden aldığınız fazla kalorileri de “ye ama yak” sloganıyla sorun olmaktan çıkarabilirsiniz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.