RİZE

Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayacak, zorlu kış aylarında geçit vermeyen Rize-Erzurum kara yolu güzergahındaki 2640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımına başlanan Ovit Tüneli'nde 900 metrelik bölüm tamamlandı.

AK Parti Rize Milletvekili Hasan Karal, beraberindeki 15 sivil toplum kuruluşu temsilcisi ile birlikte Ovit Tüneli çalışmalarını yerinde inceledi. Karal, tüneli gezerek, çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.

Ovit Tüneli'nin yalnızca bir ulaşım projesi olmadığını, sosyolojik niteliğinin de bulunduğunu ifade eden Karal, ''Proje hedeflenen tarihte tamamlanacak. 2-3 sene sonra Ovit Dağı sıkıntı dağı olmaktan çıkacak. Toplumları birleştiren, farklı kesimlerin tanışmasına ve birbirini anlamasına zemin hazırlayan psikolojik ve sosyolojik nitelikte bir tünel olacak. Sadece ulaşımı sağlayan bir tünel değil aynı zamanda şu veya bu nedenlerle birbirinden uzak kalmış Türkiye toplumunun farklı kesimlerinin de bir araya geleceği ve birbiriyle buluşup, tanışacağı bir zemini de Ovit Tüneli sağlayacak'' diye konuştu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 13 Mayıs 2012'de temeli atılan 14 bin 700 metrelik Ovit Tüneli'nin Rize ve Erzurum tarafında, bir süre önce tünel açma çalışmalarına başlanmıştı.

Tünelin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu 2236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2.13 olarak yapılıyor. 2015 yılı sonunda bitirilmesi planlanan tünel ile 133 yıl önce gündeme gelen Rize-Erzurum kara yolu, 250 kilometreden 200 kilometreye düşecek. Tünel 14 bin 700 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun tünellerinden biri olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilmeye başlanan tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması hedefleniyor.