Öncelikle teknoloji alışverişinde karşımıza çıkan online alışveriş bir zaman sonra çok hızlı bir şekilde giyim, aksesuar, ayakkabı hatta gıda alanında da kendisini gösterdi. Online alışveriş her ne kadar köşe başındaki mağazaların ve internetten satış yapmayı düşünmeyen esnaf kesiminin farkında olmadığı bir şey olsa da büyük markalar tarafından kısa sürede sevildi, benimsendi ve bu yönde adımlar atıldı.

Köklü mağazacılık geçmişi, binlerce mağazası ve büyük marka iş birlikleri olmasına rağmen Boyner, bu değişime öncülük eden en büyük markalardan birisidir diyebiliriz. Çünkü bir Boyner veya YKM mağazası açmak başlı başına bir giderken internet mağazası konusunda ihtiyacınız olan tek şey iyi bir software, stok takip, kampanya ve sosyal medya yönetimi. İnsanları online alışverişe sevk etmenin en başında fiyatta rekabet geliyor, çünkü bu giderlerin hiçbirisi online mağazacılıkta söz konusu değil. Boyner indirim kodu bu aşamada müşteriler için çok cezbedici bir araç olarak görülebilir. Müşteri sadakatinin önemini fark eden Boyner, sadece indirim kodu değil 2015 yılında başlattığı Hopi uygulamasıyla da müşteri sadakati programı konusunda her alana yayılmaya çalışıyor!

90 yılının sonlarında aslında lüks bir marka olarak imaja sahip olan LC Waikiki de Boyner’den farklı bir duruma sahip değil. Gelişen teknoloji ve değişen koşullara ayak uyduran şirket müşterilerini online alışverişe doğru kanalize etmek için kendi ürettiği ürünleri çok özel fiyatlarla ve öncelikle online mağazasında satışa sunuyor. Daha fazla alışveriş imkânı ve insanları satışa doğru ikna etmek için LCW indirim kodu konusunda oldukça bonkör davranıyor.

Online alışverişin son geldiği nokta artık insanların alışveriş yaptıktan sonra siparişin kapılarına geleceği günleri beklemeleri veya kredi kartıyla ödeme noktasını çoktan geçmiş durumda. Cennet yurdumuz Türkiye hem lojistik hem de ödeme sistemleri konusunda birçok ülkeden daha iyi durumda olmasına rağmen Türk insanın sabır anlayışı oldukça farklı. Bu nedenle birçok müşteri ürüne hemen sahip olmak istiyor, ürüne sahip olurken hiçbir şekilde ödeme kuyruklarında vakit kaybetmeye, kabin sıralarında beklemeye tahammülleri yok.

Müşterilerin acil ihtiyaçlarını hızlı ve optimum sürede tamamlamak için İstanbul gibi metropollerde kurulan büyük stok merkezleri sayesinde bir gün içerisinde hatta bazen gün içerisinde kargoyla teslimat yapan mağazalar son zamanlarda siparişleri internet mağazalarından alıp, perakende mağazalarından teslim etme yoluna doğru gidiyorlar. Böylece hem kargo sürecinin ortadan kaldırılması hem de iade ve değişimleri minimize etmek için orta bir yol buluyorlar.

Peki insanlar online alışveriş yapıp, kargonun kendisine gelmesini beklemektense bunu neden yapıyorlar? Ya da mağazaya gidip kendisi teslim alacaksa neden online sipariş veriyorlar? İşte bu aşamada DeFacto markasını incelemek, süreçlerinden biraz bahsetmek oldukça faydalı olacaktır.

DeFacto da büyük mağazacılık zinciri, çok geniş franchise sistemine rağmen, müşterilerinin online mağazadan sipariş vermesini isteyen markalardan birisi. Üstelik online alışverişi kargo ile gönderim değil, müşterinin teslimatı bizzat gelip kendisinin aldığı süreçte Bi Tıkla mağazada sistemini kullanarak insanların mağazalara sadece teslimat için geldiği bir süreci oturtmaya çalışıyor. Peki insanlar neden bu sistemi çok seviyorlar ve kullanıyorlar? Çünkü DeFacto Bi Tıkla mağazada sistemiyle hem DeFacto indirim kodu kullanarak indirimleri elde ediyorsunuz hem de belki de o akşam bir davette ihtiyacınız olacak elbiseye anında sahip oluyorsunuz. Sadece bununla da kalmayan bu uygulama sayesinde bedeni veya dilediğiniz rengi olmayan ürünün mağazada olmaması da artık bir engel teşkil etmiyor. Size en yakın mağazayı seçerek gidip ürünlerinizi teslim aldığınız, indirimlerden de faydalandığınız süreçte hiçbir bekleme veya kuyruğa girmenize gerek kalmıyor!