TOBB istatistiklerine göre 2016 yılı Ocak-Eylül döneminde 48 bin civarında yeni şirket kuruldu. Bu firmaların 9 bin 250 adeti anonim şirket iken 38 bin 750 adeti limited şirket. Limited şirketlerin sermaye yapısına baktığımızda %25'inin alt sınır olan 10.000 TL sermaye ile kurulduğu, %80'inin ise 100.000 TL'nin altında sermaye ile kurulduğunu görüyoruz.

Sadece bu istatistikler bile KOBİ'lerin halen ekonomimizin lokomotifi olduğunu gözler önüne seriyor. Peki internette durum ne?

İnternette de Durum Çok Farklı Değil

FirmayıBUL editörleri durumun internette de çok farklı olmadığını şu sözlerle ifade ediyor: "Online firma rehberi olarak durumun sanal ortamda da aynı olduğunu söyleyebiliriz. Geçmiş yılların aksine artık internette KOBİ'ler oldukça etkin. Elbette bu durumun ortaya çıkmasında en önemli etkenler pazar yerleri, sosyal medya ve firma rehberleri."

Bu üç etkenin hangi şekilde duruma etki ettiğine dair sözlerine şöyle devam ediyor: "Küçük ve orta büyüklükteki firmalar için klasik anlamda e-ticaret fazlasıyla zor. Ancak pazar yerleri ile artık küçük işletmelerde güçlü sermaye desteğine ihtiyaç duymadan geniş kitlelere ulaşabiliyorlar. Bunun yanı sıra sosyal medyayı da etkin olarak kullanıyorlar. Özellikle kadınların instagramı son zamanlarda ticaret için kullandığı aşikâr."

Firma rehberi kavramının ise daha farklı boyutta etki ettiğini dile getiriyor: "Firma rehberi kavramı daha çok internet kullanıcılarına rehberlik ediyor. Bir nevi kişilerin aradığına ulaşmasını kolaylaştırıyor. Kitlelere daha kolay ulaşmak ve kontaklarını kaybetmek istemeyen KOBİ'ler de bu platformlarda bulunmak istiyorlar."