Bu sezon Süper Lig'de tam anlamıyla bir sponsor ve sponsorluk bereketi yaşanıyor. Bu konuda yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan sonuç doğrultusunda, 2017-2018 sezonunda Süper Lig’e sponsor olan marka sayısı tam 189. 

Sayısal açıdan 33 sponsorla en fazla sponsorluk Sivasspor’da. Yiğido’yu sırasıyla Antalyaspor (26), Beşiktaş (22), Galatasaray (21) ve Fenerbahçe (16) sponsorla takip ediyor. En çok sponsorluğu olan marka, Spor Toto.

Sponsorluktan elde edilen gelirlere bakıldığındaysa, Beşiktaş 17,5 milyon dolarla açık ara önde gidiyor.

İşte ligimizdeki sponsorluklara dair çarpıcı veriler...

Öncelikle, 2017-2018 sezonunda önceki döneme kıyasla sponsorluk oranında yüzde otuz artış var. Bu sezon, TFF’nin kendi sponsorları hariç, Lig’de 189 sponsor marka bulunuyor. Bir markanın birden fazla kulübe sponsor olabilmesi nedeniyle, toplam sponsorluk sayısı ise 264’e ulaşmış halde. Geçen sezon Lig’de toplam 146 markanın 224 sponsorluğu vardı. Bu sayılar, geçen sezona göre sponsor sayısında yüzde otuza yakın, toplam sponsorluk sayısında da yüzde yirmiye yakın bir artışı gösteriyor.

Futbol ve marka işbirliği giderek gelişiyor. Kulüplerin taraftar desteğinin yanında, markayla yapılan iş birlikleri de kulübün başarısında ve sporun gelişmesinde belirleyici etkenlerden biri. İşte üç büyük kulübün sponsor markaları ve yıllık toplam gelirleri;

Beşiktaş: Stadyum (Vodafone - 7 milyon dolar), forma göğüs / Avrupa & forma göğüs / Türkiye (Vodafone - 5 milyon dolar), forma sırt (Beko) - 3.3 milyon dolar diğer sponsorluk gelirleri ile toplam 17,5 milyon dolar...

Galatasaray: Stadyum (Türk Telekom - 10 milyon dolar), forma göğüs / Avrupa (Turkish Airlines), forma göğüs / Türkiye (NEF -10.5 milyon TL), forma sırt (Garenta – 5 milyon TL) diğer sponsorluk gelirleri ile toplam 14,5 milyon dolar...

Fenerbahçe: Stadyum (Ülker – 9 milyon dolar), forma göğüs / Avrupa (Borajet), forma göğüs / Türkiye – 4 milyon dolar, forma sırt (Halley – 3 milyon TL) diğer sponsorluk gelirleri ile toplam 12 milyon dolar...

Süper Lig’de son yıllarda ortaya çıkan sponsorluk türlerinden biri de ‘Naming’ yani stadyumlara marka isminin verilmesi. Bu sezon Beşiktaş, Galatasaray, Fenerbahçe, Trabzonspor gibi dört büyük kulübün yanı sıra, Medipol Başakşehir, Antalyaspor ve Aytemiz Alanyaspor da stat sponsoru olan takımlarımız oldular.

Sponsorluk konusunda son bir ayrıntı da en fazla sponsorluk yapan markanın 16’yla Spor Toto olması. Coca Cola ve İddaa sekizer sponsorluğa sahip markalar. Denizbank ve Acıbadem de yedişer sponsorluğu olan firma olarak dikkat çekiyor.

Kalın sağlıcakla…