ANKARA

Sağlık Bakanlığı, Türkiye'deki sağlık turizmi ile ilgili tesisler ile bu tesislerin hizmetleri, tanıtım filmleri, afişler ve yurt dışındaki televizyon kanallarında yayımlanacak programlarla uluslararası arenada tanıtacak.

Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürü Ömer Tontuş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin Onuncu Kalkınma Planı'nda önemli bir yer tutan sağlık turizminin geliştirilmesi için yürütülen faaliyetlere bir yenisinin daha eklendiğini söyledi.

Bakanlık olarak bu alanda birçok çalışmaya imza attıklarını belirten Tontuş, Türkiye'nin sağlık turizmi kapsamında sahip olduğu imkanları dünyaya tanıtması gerektiğini vurguladı. İyi bir tanıtım olmadan pazarlama yapılabilmesinin mümkün olmadığının altını çizen Tontuş, bu kapsamda Tanıtım ve Pazarlama Komisyonu'nun çalışmalar yaptığını anlattı.

Tontuş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından, Türkiye'nin uluslararası tanıtımlarında kullanılmak üzere hazırlanan logoyu kamuoyu ile paylaştığını anımsatarak, çalışmalarla ilgili şunları kaydetti: 

"Söz konusu logo, Selçuklulardan bu yana hala varlığını sürdüren taş binalardan, geleneksel bir sanat olan tahta oymacılığından, kilimlerin, Anadolu'ya özgü motiflerin işlendiği 'Türkiye Gücünü Keşfet' mesajını içeriyordu. Şimdi, aynı logo üzerinde yeni bir slogan ile sağlık turizmi tanıtım çalışmaları başlıyor. 

Tanıtımlarda, öncelikle Türkiye'nin neden sağlık turizminde hedef olduğu vurgulanacak. Ürün, tanımlamaları için üç üniversiteden öğretim üyesi, görevlendirdi. Bununla ilgili çok ciddi bütçeli, 5 yıllık programlanmış adım adım ilerleyen bir sürece girilecek. 

Bu faaliyetler içerisinde, kongreler, uluslararası fuarlar olduğu gibi yurtdışı televizyonlardan program alınması, hatta yurtdışındaki televizyonlara doğrudan program yapılması mümkün olacak. Yapılan, tüm çalışmalarla Türkiye'nin potansiyeli anlatılacak. Türkiye, sağlık turizminde fiyat değil kalite, bilimsel ve mükemmellik konusunda rekabetin parçası olacak. Kamu ve özel sağlık kuruluşlarında verilen dünya standartlarında üst düzey hizmetin fiyat rekabeti ile örselenmesinin önüne geçmek için markalaşma teşvik edilip desteklenecek."

"Altı ülkede temsilcilik açılacak"

Tontuş, doğru tanıtım yapılabilmesi için dış temsilciliklere ihtiyaç duyulduğunu belirterek, bunun en kısa sürede faaliyete geçirileceğini söyledi.

Sağlık turizmi açısından temsilcilik açılacak ülkelerin belirlendiğini ifade eden Tontuş, buraların İngiltere, Hollanda, İsviçre, Rusya, Bosna-Hersek, Almanya ve Dubai olarak planlandığını bildirdi.