Gözleriniz "renk"lensin

Yağmur Tanyıldız'ın röportajı için tıklayınız...

Gözleriniz "renk"lensin

Yağmur Tanyıldız'ın röportajı için tıklayınız...

11 Ocak 2018 Perşembe 11:55
326 Okunma
Gözleriniz "renk"lensin

2017’de yılın en iyi kontakt lens markası olarak seçilen Solotica Türkiye’nin distribütörü Optik Dünyası, son yıllarda kayda değer bir başarı ivmesi yakaladı. Türkiye'de optik mağazalarınım yanı sıra online platformlarda da ciddi bır kitleye ulaşan ve bu anlamda sektörde lider haline gelen Optik Dünyası’nın Genel Müdürü Serhan Yanık, sorularımızı yanıtladı.

Serhan Bey, öncelikle Solotica hakkında bize bilgi verebilir misiniz?

1949’da kurularak kontakt lens ve göz sağlığı alanlarında faaliyet gösteren Solotica, Breziya’nın en büyük lens üreticisi. Aynı zamanda dünya genelinde de önde gelen firmalardan biri haline gelmiş durumda.  Özellikle doğal görünümlü renkli kozmetik kontakt lens üretiminde dünya pazarında adından söz ettiren Solotica, geniş bir renk skalasına da sahip. Sürekli kendisini geliştiren, tüm üretim ve hizmetlerini göz sağlığını ön planda tutarak gerçekleştiren Solotica, lenslerde uzun süren rahatlığı, güzelliği ve zarafeti mümkün olan en iyi teknoloji ile birleştirerek, tüm kullanıcılara özgüven ve özgürlük hissi vermeyi de amaç edinmiştir. 
İlk olarak, kurulduğu Brezilya’da faaliyet göstermeye başlayan Solotica, sonrasında Kuzey Amerika, Avrupa, Ortadoğu ve Asya ülkelerinde de popülaritesini artırmaya başlamıştır. 

Peki, sizin Solotica ile serüveniniz nasıl başladı?

2010 yılında renkli lens arayışında iken, Solotica markasıyla tanıştık ve ürünlerini temin etmeye başladık. İki yıllık verimli bir ticari bir ticari birlikteliğin ardından da 2012 yılında da distribütör olarak imzaları atmış olduk. 

Kontakt lens satışlarınız nasıl gidiyor Serhan Bey?

Türkiye’de kontakt lens ve renkli lens pazarı oldukça küçük. Avrupa’da özellikle şeffaf lensler, Ortadoğu’da ise renkli lensler, nüfusa oranla Türkiye’nin kat be kat üzerinde, geniş bir satış hacmine sahip.  Örneğin Ortadoğu’da neredeyse her bayanın 5 - 10 çift renkli lensi varken Türkiye’de bu oran sadece, 1000 kişide 1 kişinin kısa süreli olarak kullandığı renkli lensler söz konusu.   

Peki, Serhan Bey, belki de birçok kişinin merak ettiği bir soruyu da size soralım. Kontakt lens kullanımı kolay mıdır?

Aslına bakarsanız kontakt lens kullanımı oldukça kolaydır. Eğer bakımı güzel ve düzenli bir şekilde yapılırsa ve kullanım koşullarına dikkat edilirse, çok kısa bir alışma döneminden sonra gayet rahatlıkla kullanılabilir. Hatta gözlük takıp çıkarmak kadar kolay diyebiliriz. Ki Avrupa’da kontakt lensin bu kadar yaygın olarak kullanılmasının temel sebeplerinden biri de kullanımının gayet konforlu olmasıdır. 

Solotica Türkiye Olarak yurtdışına açılmayı düşünüyor musunuz?

Solotica ile çok iyi ilişkiler içindeyiz. Onlar, sağ olsunlar bizi bu konuda destekliyorlar fakat bu kolay alınacak bir karar değil. Geçen yıl Dubai’de bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalarımız oldu. Yine Bulgaristan ile ilgili çalışmalara devam ediyoruz. Eğer uygun zemin yakalarsak neden olmasın…

Kısa ve uzun vadede hedefleriniz nelerdir Serhan Bey?

Solotica, şu anda dünyanın en doğal lensleri olarak kabul ediliyor ve konforuyla, müşteri memnuniyeti üst düzeyde. Şu anki çalıştığımız bayi sayımız 1000’i aşmış durumda. Fakat Türkiye’de 5000’in üzerinde optik mağaza ve büyük bir müşteri potansiyeli var. Bunu değerlendirerek en fazla optik mağazaya ve son kullanıcıya ulaşmak istiyoruz. Ayrıca Türkiye’de henüz istenen düzeyde olmayan kontakt lens pazarını daha da büyütmeyi hedefliyoruz. Solotica Türkiye ve Optik Dünyası olarak gidilecek daha çok yolumuz var. 

Röportaj: Yağmur TANYILDIZ
 

Önce Vatan Gazetesi

Son Güncelleme: 11.01.2018 12:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.