Çankırı Belediye Başkanı Sayın İrfan DİNÇ İle Röportaj Yaptık

“Biz Şehrimize Çocuklarımızın Gözlerinden Bakıyoruz.”

18 plaka kodlu ve doğa turizminin oldukça yoğun olduğu bir bölge olan Çankırı; ili içerisinde Ilgaz Dağında bulunan ve önemli bir merkez olma yolunda ilerleyen Yıldıztepe Kayak merkezi. Güneşin doğuşunu izleyebileceğimiz bir noktada kurulmuş, şehrin tarihini anlatan ve yapılan restorasyon çalışmalarıyla daha da canlanan Çankırı Kalesi ve muhteşem görümlü saat kulesi ile karşılıyor bizi.

Osmanlı döneminde İç Anadolu Bölgesi’nin en önemli dini ve kültürel mekanlarından biri olan Çivitoğlu Medresesinin yanı sıra Anadolu’da yaşanmış medeniyetlere ait pek çok eser sergileyen Çankırı Müzesi: İç Anadolu Bölgesi’nde en zengin müzelerden biridir. Ayrıca yaklaşık yüz yaşını aşan ve muazzam silüetlere sahip tarihi evleriyle de çok ünlüdür. Kısaca doğal güzellikleri, tarihi dokusu ve coğrafi konumu ile ülkemizin en güzel şehirlerimizden biridir Çankırı.

Çankırı’nın doğa harikası olan Tuz Mağarası:

5.000 yıldır kullanıldığı tahmin edilen Tuz Mağarası, 800 dönümlük bir alana ve 8 kilometre uzunluğa sahiptir. Çankırı ilimize yaklaşık 20 kilometre mesafede bulunan mağaranın kaya tuzundan yapılan lamba şeklindeki çeşitli dekorjinal heykeller ve içerisinde bulunan oda şeklinde pek çok galeriler, hem görsel hem de sağlık açıdan ziyaretçilerin ilgisini çekmektedir. Tuz lambalarının doğal iyonlaştırıcı etkisi ile yorgunluğa, nefes darlığına, astım nöbetlerine, alerjilere, cilt rahatsızlıklarına iyi geldiği söylenmektedir. Çankırı Tuz Mağarası, sağlık turizmi açısından önemli olduğu kadar yıllık 1.6 milyon ton kaya tuzu üretme kapasitesiyle de ülkemizin tuz ihtiyacının büyük bir kısmını karşılamaktadır.

Tuz mağaralarının sağlık amaçlı kullanımı Sümerler dönemine dayandığı ve tuzun insan sağlığında önemli rol oynadığı bilinmektedir. Özellikle kaya tuzu mağaralarının insan sağlığına ciddi katkıları olduğu günümüze kadar aktarılmış yöresel tecrübelerden biridir. Bilimsel anlamda modern tıbba yardımcı olarak yapılan tuz terapisi ile solunum sorunu olan hastaların tedavisine destek olduğu uzmanlar tarafından da kabul görülmüştür.

Dünyada ve ülkemizde sağlık turizmi son yıllarda hızla yükselen bir trend olup çok önemli bir alternatif turizm çeşididir. Türkiye Sağlık Sektörü Dünyanın Sağlık Turizm Merkezi olma potansiyeli taşımaktadır. Yapılan yatırım ve rekabetçi potansiyeli ile dünyada 5. Destinasyon olmayı başaran Türkiye Sağlık Sektörü, bilhassa Avrupa ile ülkemizi örnek ülke olarak gören Afrika ve Ortadoğulu ülkeler için önemli bir merkez özelliğini kazanmıştır.

Beş yüz milyon ton rezerve sahip olduğu tahmin edilen Çankırı Tuz Mağarası, astım, bronşit gibi akciğer hastalıklarının tedavisi için uzmanların kontrolünde bir tuz terapi merkezi haline getirilebilir. Tuz mağarasını turizme kazandırılması adına sağlık turizmi yönünden dünyaya örnek olarak gösterilecek bir rehabilitasyon merkezi haline getirilmesi durumunda hem ülkemizin ekonomisine yarar ve sağlık sektörüne değer katacak, hem de bölge halkımız ile Çankırı ilimize maddi, manevi daha da büyük katkı sağlayacaktır.

18. haftamızda Çankırı Belediye Başkanı Sayın İrfan DİNÇ, bizlere kendi çalışmaları ile yeni projelerini ve Çankırı ilimizin özelliklerini anlatacaklar.

Çankırı’da sizin döneminizde başlayan ve halen devam eden çalışmalarınız nelerdir?

-Hande Hanım, tüm yerel yönetimlerin bulundukları yer için mutlaka güzel projeleri vardır. Bizim farkımız, çalışmalarımızı ve vizyon projelerimizi gerçekleştirirken şehrimize çocuklarımızın gözlerinden bakmamız. Sosyal belediyecilik alanında örnek çalışmalara imza atmış ilk belediyeler arasında yer alıyoruz. Bunları gerçekleştirirken Çankırı’da özellikle çocuklarımız, hanımefendilerimiz, yaşlılar ve engelli vatandaşlarımız ile ilgili çalışmalara öncelikli olarak yer veriyoruz. Vatandaşlarımız bize 3 dönemdir bu şehre hizmet etme imkanı verdi. 14 yıldır Çankırı Belediye Başkanı olarak, sözlerimizi yerine getirmeyi halkımıza bir borç bildik. Göreve geldiğimiz yıl ilk olarak Çankırı’nın su sorununu çözdük. 80 km ötedeki Güldürcek Barajı’ndan zorlu tabiat şartlarını aşıp getirmek hem de en modern tesislerde arıtılıp dünya standartlarının üzerinde kaliteli bir suyu musluklardan akıtmak ve bu sorunu Çankırı’nın gündeminden çıkarmak bize nasip oldu. Doğalgaz bizim dönemimizde geldi, artık, zehir yerine oksijen soluyoruz. TOKİ iş birliği ile kentsel gelişim ve dönüşüm çalışmalarımız devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde kura çekme töreni ile TOKİ 2. etap alanında hak sahibi vatandaşlarımızın konutlarını belirledik. Çankırı’ya modern bir AVM daha doğrusu içerisinde sinemasından, fast foodlara, oyun alanlarından restoranlara varıncaya kadar bir yaşam alanı kazandırdık. AVM projesi ile 600 kişiye de istihdam sağladık. Eski kasaba terminalini andıran terminalden modern bir terminale geçtik. Şehrimize üstü kapalı iki adet Pazar yeri kazandırdık. Belediyemizin araç filosunu genç ve çevre dostu araçlar ile güçlendirdik. 14 yılda 140 adet araç ve iş makinesi alarak araç filomuzun sayısını 165’e yükselttik. Şehir içinde ticaretin ve yaya trafiğinin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda kaldırımları genişlettik. Kurduğumuz asfalt plenti ve mekanik plenti sayesinde yollarımız hem asfalta daha kaliteli hazırlandı hem de kendi asfaltımızı üreterek asfalt çalışmalarımızda rekora imza attık. Kişi başına düşen yeşil alan miktarımız Türkiye ortalamasının üzerinde olması da çok sevindirici. Şehir içi parklarımızın sayısı 66’ya yükselirken merkez ilçe ve köylere de toplamda 108 adet park kazandırdık. AB IPA hibe programı kapsamında altyapı çalışmalarında master ve fizibilite çalışmalarımız tamamlandı. Süreç hızla devam ediyor. Kamulaştırdığımız mülklerle belediyemizi güçlendirdik. Yerleşime açılan yeni alanlarda vatandaşlarımızın rahatı için altyapı ve üst yapı çalışmalarımız titizlikle devam ediyor. Türkiye’de ilk kez Mezarlık Bilgi Sistemi’ni kurup, mezarlık ıslah projesini gerçekleştirdik. Çankırı Kalesi’nin şehrin tamamını görebilen noktasında Türkiye’nin en büyük seyir terasını tamamladık. Cam seyir terasımızı kısa sürede 35 bin kişi ziyaret etti. Aşiyan Köprülü Kavşak Projemiz ile şehrin dört noktasını birleştirdik. Yakında trafiğe açılmış olacak. Her yıl her okula bir proje kapsamında okullarımızı Z kütüphane, bilişim ve fen laboratuarları, peyzaj düzenlemeleri, spor alanları, özel sınıflar ve teknik donanım ile buluşturmaya devam ediyoruz. Eğitimde, kültür ve sosyal alanda, sanatsal faaliyetlerde çok yoğun bir hizmet dönemi geçirdik. Yediden yetmişe tüm hemşehrilerimize çeşitli konularda eğitimler veriyoruz ve bu eğitimleri çok önemsiyoruz. Kadın çalışmaları kapsamında Astarlızade Sabiha Anne Kadın Eğitim Kültür Merkezi, Esentepe Kültür Merkezi, kadın emeğinin paraya dönüştürüldüğü yer olan Kadın İstihdam Merkezi, 5 ayrı Hanımlar Lokali ve Üniversiteli Kız Öğrenciler Koordinasyon Merkezimiz olmak üzere 9 ayrı mekanda kadınlarımıza yönelik hizmetler veriyoruz. Ortalama 29 farklı alanda bilgi ve beceri kurslarına katılan hanımefendiler, girişimcilik kurslarına da katılarak kendi işlerinin patronları olabilme şansını yakalıyor. Hanımlarımız için yüzme, spor, hamam, sauna, özel günler için salonlar vs. hizmetler de verilmektedir. Son bir yılda 37 bin hanımefendi bu hizmetlerden faydalanmıştır. Kadın İstihdam Merkezimizde ise hanımlara kurduğumuz atölyede piyasaya iş yapmalarına ortam sağladık. Meslek edindirme kursları ile bu bayanların aile ekonomisine katkı sağlamalarına yardımcı oluyoruz. Hanımlarla ilgili temel felsefemiz özellikle çalışmayan ev hanımlarını bu kurslar ve çeşitli etkinliklerle evlerinin dört duvar arasından kurtarıp onları sosyal hayatın için çekmektir. Hanımlarımızın eğitimli olması demek çocuklarımızın geleceğe daha iyi ve bilinçli hazırlanması demektir. Tarihi mekanlarımızı restore ettirerek yaşayan mekanlar haline getiriyoruz. Türkiye’ye model olan bir Araştırma Merkezi kurduk. Dünya çapında alanında uzman yüzün üzerinde bilim adamı ile birebir protokol imzaladık ve bu bilim adamlarının katkıları ile her yıl hakem heyetli, İngilizce özetli Çankırı Araştırmaları Dergisi yayınlıyoruz. Kendi ölçeğinde Çankırı Belediyesi bu kültürel yayınlarla da Türkiye’nin en aktif belediyesidir. Şu an 64 adet kültürel yayınımız bulunmaktadır. Her ay bir bilim adamını Çankırı’ya getirip konferans ve seminerler verdirdik. Çankırı’yı kitapla buluşturmak için kitap fuarları düzenledik.

Şimdi gelelim Temalı Kütüphanelerimize Hande Hanım… Türkiye’nin ilk temalı kütüphanelerini Çankırı’ya kurduk. Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak, onları farklı ortamlarda kitap okumaya özendirmek ve okumayı keyifli hale getirmek için gerçek uçak, tren ve gemiyi kütüphaneye çevirerek şehrin farklı noktalarına yerleştirdik. Hizmete açılan uçak ve tren kütüphaneler, kitapseverlerin ve özgün projeler görmek isteyenlerin yoğun ilgisini çekiyor. Hande Hanım, havaalanı olmayan şehre uçak, denizi olmayan şehre gemi getirdik, bundan ötesi var mı?

Biz her canlıya hizmet götürmek ile mesulüz. Şehrimizin 21 ayrı noktasında sokak hayvanlarımız için suluk ve mama alanlarımız mevcut. Ama en önemlisi onlar için Türkiye’de en donanımlı tedavi ve rehabilitasyon ambulansını hizmete geçirdik. Sokak hayvanlarımızın bakım ve tedavilerinin yanı sıra onları sıcak yuvalara kavuşturmanın da mutluluğunu yaşıyoruz.

Çankırı’mızın geleceği adına yeni projeleriniz varsa bizlerle paylaşmak ister misiniz? Sayın Başkanım

-Memnuniyetle Hande Hanım, Çankırı’nın vizyon projeleri arasında 98 adet projemiz mevcut. Bunları genel başlıklar halinde söyleyebiliriz. Çankırı’yı müzeler şehri yapacağız; Masal ve Bebek Müzesi, Radyo ve İletişim Müzesi, Çocuk Kültürü Müzesi öne çıkanlar. Somut olmayan kültürel mirasımızı yaşatmak ve gelecek nesillere doğru bir şekilde aktarma yönündeki çalışmalarımız da projelerimiz arasında yerini alıyor. Tuz Mağarası Projesi, Tuz Rehabilitasyon Merkezi, kendi elektriğimizi üreteceğimiz GES projesi, Gölet ve Çevre Düzenlemesi projemiz ile gölün içerisine yerleştireceğimiz Gemi Kütüphane, Sokak Hayvanları Rehabilitasyon Merkezi, Modern Mezbaha, Yeni Mezarlık Projesi, Kültür Sarayı, Belediye birimlerinin tek çatı altında toplanması, İstiklal Yolu Projesi, TCDD Dönüşüm Projesi, Bisiklet-Yürüyüş ve Araç Yolu Projesi, İtfaiye Binası, Tatlıçay Rekreasyon Projesi bunlardan bazıları.

Daha da çağdaş bir Çankırı için bilim, sanat, kültür ve spor alanlarında yeni projeleriniz var mı?

-Fatih Sultan Mehmet Çocuk Akademisi kurduk. İçerisinde bilim-sanat ve zeka atölyeleri ile çocuklarımızı klasik öğrenme anlayışından farklı olarak eğlendirerek öğrenme yöntemlerini kullanıyoruz. Ayrıca içerisinde kurduğumuz Yaran Okulu da UNESCO kültür mirası arasında yer alan yaran kültürümüzün nesilden nesile aktarılmasını sağlıyoruz. Bunların dışında yukarıda bahsettiğimiz projelerin dışında; bizlere hayallerin ötesinde bir dünya sunacak Teknoloji ve Bilim Müzesi, her mevsim her yaşta insanın spor yapabileceği açık ve kapalı spor salonlarının bulunduğu Spor Vadisi projesi ile yaşlılarımızı, hanımefendiler ve çocuklar için gerçekleştireceğimiz sosyal alanlar da bu alana hizmet edecek.

Tüm gayretlerimiz yıllardır hizmet alma noktasında geri kalmış Çankırı’yı daha modern ve insanların yaşamaktan büyük bir keyf aldıkları bir kent haline getirmektir. “Önce İnsan” diyerek çıktığımız hizmet yolculuğumuzun odak noktasında insanımıza hizmet vardır. Eğitimli, kültürlü, sanata ilgi duyan, çevreye ve birbirlerine saygı gösteren insanların huzur içerisinde yaşadığı marka şehir bir Çankırı’yı inşallah yakın bir zamanda göreceğiz.

Çankırı denilince akla ilk gelen nedir?

-Yaranlar şehri, kaya tuzunun başkenti, şifa ve merhamet kenti, Anadolu’nun özeti tarih ve kültür kenti bir yer akla gelmektedir.

Çankırı ismi nereden gelme?

-Çankırı’nın adi; Önce Paphlagoniya, sonra Galatia’ya bağlanan Gangra kale­sinin adından türemiştir; Bu kelime Ga­lat dilinde keçi anlamına geldiği için, şehrin adının da “keçisi bol yer” anlamında olduğusöylenir. Bu ad Türk egemenliği sırasında uzun süre Kângırı şeklinde kullanılmış, Osmanlı devrinin sonlarına kadar resmî yazılış biçimi olarak kalmış, Cumhuriyet’ten sonra, öteden beri halk arasında kullanılan Çankırı adı 9 nisan 1925’te Türkiye Büyük Mil­let Meclisi’nce resmen kabul edilmiştir. Roma egemenliği, ‘sırasında şehre verilmiş olan Germanikopoiis adı ise uzun ömürlü olmamıştır. Birçok medeniyete ev sahipliği yapmış bu özel kentin keşfedilmemiş güzelliklerini görmek için herkesi Çankırı’ya davet ediyoruz.

Çankırı’yı diğer illerimizden ayıran özellikleri nelerdir?

-18 sayısı tarihlerde bin yılda bir geliyor ve biz de 18 plakamızdan dolayı 2018 yılını değerlendirmek istedik. 2018 yılını Çankırı için farkındalık yılı ilan ettik. Bu topraklara aidiyeti olan herkes düşünsün ve bu yılı Çankırı ile ilgili hep birlikte avantaja çevirelim. Bununla ilgili dünyanın neresinde bir hemşehrimiz varsa şehrimiz için harekete geçirelim. Dünyanın neresinde önemli bir yer varsa Çankırı ile ilgili farkındalık oluşturabilir ve insanların zihnine Çankırı’yı nakşedebiliriz. Bu amaç ile çıktığımız yolda 2018 yılının tüm nimetlerini Çankırı için kullanmak istiyor, Çankırı daha fazla görünür hale gelsin istiyoruz. Bu yıl baş rolde Çankırı olmalı Hande Hanım. Hatta sizinle gerçekleştirdiğimiz bu röportajımız da bu konuya hizmet etsin isteriz. Çankırı, layık olduğu itibar ve ilgiye kavuşmalı.

Anadolu, çok özel bir coğrafya, çok özel bir kavram. Sevgi, kardeşlik, barış, paylaşma, kaynaşma, şahadet ve fedakârlık deyince Anadolu akla gelir. Anadolu'nun güzel bir özetidir Çankırı. Tüm bu güzel hasretlerin ilmek ilmek örüldüğü çok önemli kentlerden biridir. Hitit Dönemi'nden beri işletilen kaya tuzu mağarası, Anadolu'nun Türk kültürünün İslam kültürü ile yoğrulduğu ilk Darülhadisi, yaz ve kış turizminin önemli duraklarından Ilgaz Dağı, Çavundur Kaplıcaları, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinden kalma tarihi dokusu ile Anadolu'nun en önemli kentlerinden olup dünyanın dikkate alınması gereken yerlerinden bir tanesidir Çankırı. Milli mücadelenin kazanılmasına, devrimlerin yapılmasına, Cumhuriyetimizin kurulmasına çok önemli manada katkılar vermiş, Anadolu'nun ender kentlerinden biridir Çankırı. Şehrimiz savaş görmemesine rağmen birçok evladını şehit olarak toprağa vermiş bir ildir. Yaran kültürü ile yetiştirildiğimiz için mayamızda bir ve beraber olmak, adap, gelenek ve göreneklerimiz var.

Çankırı’nın turistik yerlerini tanıtır mısınız?

-Çankırı yaklaşık 5 bin yıldır kesintisiz yaşamın sürdüğü Anadolu’nun en eski yerleşim yerlerinden biridir. İç Anadolu’nun kuzeyinde mütevazi bir Anadolu şehridir. Dünyanın en büyük kaya tuzu rezervlerine sahip olması nedeniyle tarih boyunca stratejik bir öneme sahip olmuştur. Tarih öncesinde bir iç denizin kıyısı olduğu bilinen Çankırı’da 8-10 milyon yıl öncesine ait fosil buluntuları bölgemizin Dünya Antropoloji literatüründe “Çorak Yerler Kazısı” ismiyle önemli bir yer edinmesine neden olmuştur. Buradan çıkan fosiller Çankırı Müzesinde sergilenmektedir. Çankırı somut ve soyut kültür mirası açısından da çok önemli zenginliklere sahiptir. 2004 yılına kadar adeta üzeri bir branda ile örtülü durumda kalmış olan bu değerlerimize sahip çıktık ve üzerindeki örtüyü kaldırdığımızda muhteşem bir hazine ile karşı karşıya kaldık. Biz bir taraftan Çankırı’nın belediye hizmetleri açısından önemli sorunlarını çözmek için çalışırken diğer yandan kentin tarihi dokusundaki eserleri restore etme ve bunlara fonksiyon verme çalışmalarını yapıyoruz. Ayrıca yöresel yemeğinden, yöresel kıyafetlere, geçmişten günümüze gelen etnografik eserlerden, kaybolmaya yüz tutmuş mesleklerin yaşatılmasına, 70 yaş üzeri yaşlılarla sözel tarih çalışmasından, yöresel hediyelik eşya yapımına varıncaya kadar pek çok alanda örnek çalışmalar gerçekleştirdik. Yaptığımız araştırmalar ve elimizde bulunan tarihi belgeler bize şunu gösterdi ki; Selçuklu Medeniyetinin kuruluşunda da, Osmanlı’nın gelişiminde de, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna varan süreçte Kurtuluş Savaşında da Çankırı’nın çok önemli yeri vardır. Biz bu belgelere ulaştıkça ecdadımızla ve Çankırılı olmakla ne kadar övünsek az olduğunu düşünüyoruz. Yarenler Diyarı, Kaya Tuzunun başkenti Çankırı’nın Ilgaz Dağı’nın turizm potansiyeli, Taş Mesciti, Çavundur Kaplıcalarının şifa dağıtan suları, İç Anadolu’nun Çukurovası Kızılırmak’ın bereketli toprakları, Çerkeş, Kurşunlu, Şabanözü İlçelerinin sanayideki gelişimi, Yapraklı ve Eldivan’ın doğal güzellikleri, Bayramören’in Yamaç Paraşütünde dünyanın en önemli uçuş noktalarından birisi olması Çankırı’yı farklı zenginlikleriyle gündeme getirmektedir.

Çankırı’nın yöresel yemekleri ve özellikleri nelerdir?

-Yemek, bizlerde birlik, beraberlik, paylaşma ve kaynaşma kültürüdür. Yaran kültürünün merkezi Çankırımızda takım yemeği ön plana çıkmaktadır. Yayla çorbası/tarhana, yaran güveci, pilav, baklava, bamya, kızılcık ekşisi, hoşaf veya ayrandan oluşur. Bunların dışında mantı, bazlama, yağlı gözleme, katmerli, keşkek, tutmaç, yumurta tatlısı, höşmerim gibi özgün lezzetlerimiz de mevcuttur. Hande Hanım, biz bu alanda da önemli girişimlerde bulunduk. Çankırı’nın en önemli yöresel tatlılarından biri olan Yumurta Tatlısı, Türk Patent ve Marka Kurumunca coğrafi işaret ile tescillendi. Bundan sonraki süreçte Yumurta Tatlısı, Türkiye’nin her yerinde Çankırı ile anılarak pazarlaması daha kolay hale getirilmiş olacak. Ayrıca, Çankırı Yoka (İnce) Ekmek Muskası, Çankırı Sarımsaklı Et, Çankırı Kaya Tuzu, Çankırı Küpecik Peyniri ürünlerinde de coğrafi işaret başvurusu yaptık. Başvuruların inceleme süresi devam ediyor.

Son olarak okuyucularımıza ne söylemek istersizin?

Hande Hanım, esasında şu ana kadar ortaya koyduğumuz eserler dahi Çankırılıların bizleri gelecekte hayırla yad edecek çalışmalar olarak görüyoruz. Özellikle sosyal belediyecilik alanında yaptığımız çalışmalar ve dokunduğumuz yürekler, beni ve birlikte çalıştığımız arkadaşlarımızın hayırla yad edilmesine vesile olacak hizmetlerdendir diye düşünüyorum. Yaptığımız he işin arkasında hemşehrilerimizin ve büyüklerimizin duası var, biliyoruz.

Sayın Başkanımızın bu değerli katkıları sebebiyle hem kendi adıma, hem de sundukları detaylı bilgileri okumaktan memnuniyet duyacak değerli okurlarımız adına kendilerine sonsuz teşekkür ediyor ve saygılarımızı sunuyoruz.

18 Çankırı

Çankırı kalesinde, diri kalmış o izler,
Bir an, canlanır gözünde tüm medeniyetler.
Vay! Sadece uygarlıklar tepesi değilmiş,
Fatih Emir Karatekin’nin makam yeriymiş.

Minicik şehirde, nasıl da toplanmış o bilgiler.
Anadolu’nun başlangıç yazılı tarihsel,
Vukuflar, geleneksel öykülü beyaz evler.
Kalıntılara bak ta gez, görülmeye değer.

Kaya Tuzunu basarlar onurlu anneler.
Müziğe fark katan Kağnı sesini dinlerler.
Terbiyeli, tatlı, gül kızlar, namlı efeler,
Gazilerin çocukları, önce vatan derler.

Kulak, Gerdek Boğazı Kaya Mezarı’ndayken,
Bir an Tarih mı konuştu? Bir ses geldi birden.
Sultan Süleyman Cami kutsiyeti korurken,
Taş Mescidin devasına şaşırır her giden.

Saydıklarım övgü değil, tamamen gerçekler.
Sıra sıra ak renkli konaklardan geçenler,
Taş Mektep, Meryem ana tepesini görenler,
Net bilir, Kızılırmak, Çankırı’ya gidenler.