*İnsan vücudu aç kalınca zayıf ve hastalıklı hücrelerin içindeki gereksiz parçacıkları yok etme programı keşfedildi.

*3 günlük oruçtan sonra vücudun bağışıklık mekanizması akyuvar oluşumunu tetikliyor.

*Vücut bağışıklık sistemini tamamını yeniliyor. 

*Oruç adeta bir yenilenme programı olarak karşımıza çıkıyor.

*Vücut stres altında iken, oruç tutarken yada açlık sırasında çok fazla otofaji (hücrelerin kendini yeme durumu)oluyor.

* Hücre, enerji üretimini kendi iç imkanlarını kullanarak yapmaya çalışıyor.

* İlk olarak çöpünü ve patojen bakterileri sindirerek temizliğe başlıyor. 

* Böylece erken yaşlanmanın önü tıkanıyor.

* Otofaji sürecinde belli bir süreklilik olmaz ise; Parkinson hastalığı, diyabet ve kanser kaçınılmaz olabiliyor.

* Yılda 1 ay kadar süre ara vermeden aç kalma ya da oruç harikulade bir tasarım.

* Peygamberimizin “oruç tut sıhhat bul” sözleri unutulmamalıdır.

ORUCUN 3 DÖNEMİ

1- ALGILAMA DÖNEMİ (İLK HAFTA)

* Orucun ilk haftasında özellikle 2 ya da 3 günde işler biraz aleyhimize çalışıyor.

* Hipo gilisemi, baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk ve vücut toksin üretmeye başlıyor.

* Dikkat iftar ile sahur arası yeterli ve alkali su tüketirsek, sahuru zamanında iftarı da ziyafet haline getirmezsek sorun azalır.

2- UYUM DÖNEMİ (2. HAFTA)

* Metabolik sistemlerimiz, süreçleri artık daha iyi kontrol etmeye başlar.

* Toksin yük birikimi daha azalıyor. Toksin atmaya hazırlık süreci başlıyor.

3- ARINMA DÖNEMİ (3. VE 4.HAFTALAR)

* Metabolik keyif ve huzur dönemi başlıyor. Beden ve ruh arınma dönemine giriliyor.

* Beden “retoks” yani toksin üretme yerine “ detoks” yani arınma dönemine giriyor.

* Anabolizma süreci başlamıştır, bakım onarım dönemi bağışıklık sistemi güçlenmeye başlamıştır.

* Bu dönemde yaşlanmayı hızlandıran “iltihabi süreçler” baskılanmaktadır.

RAMAZAN ÖNCESİ BESLENME

RAMAZANA 6 HAFTA  KALA NASIL BESLENMELİYİZ?

1. Ve 2. HAFTALAR:

* Kadınlar 12 saat , erkekler 14 saat 2 ana öğünü açarak haftada 1 gün Ramazana hazırlık beslenme modelini uygulayacaklar.

* Kadınlar saat  07.00 kuvvetli bir kahvaltı yapıp akşam saat 19.00 akşam son öğünü tüketecekler. Kalori 1200- 14000 kalori arasında beslenmeleri planlanacak.

* Erkekler saat 06.00 kahvaltı , akşam 20.00 de son öğün.

* Aralarda çay, kahve ,su serbest istedikleri kadar içebilirler. Şekerin düştüğünü hissettiğinizde abartmadan sebze suyu içilebilir.

* Erkekler 1600 – 1800 kalori arasında beslenmeleri planlanmalı.

3. VE 4. HAFTALAR:

* Haftada 2 farklı gün.

5. VE 6. HAFTALAR:

* Haftada 3 er gün.

• Bu yöntemle oruç beslenmeye çok daha sağlıklı bir geçiş yaparız.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.