Alışveriş çılgınlığı, alışveriş bağımlılığı… vb temelinde var olan iyi hissettirme var.  Satın aldığımız an kendimizi iyi hissediyoruz. “İyi hissetme anının” süresi, aldığımız ürünün fiyatıyla doğru orantılı. Aldığımız otomobilse o an; birkaç ay, cep telefonuysa birkaç gün, gömlekse birkaç saat olabilir. O anı hep yaşama isteği derinden bilinçaltına kazınmakta. Tıpkı sigara tiryakilerinin çok iyi bildiği o kısır döngünün içinden kurtulamamak gibi.
Nikotin çekilmesi
Her söndürülen sigaradan sonra vücut kanı temizlenmeye başlar. Bir saat sonra kandaki nikotin seviyesi1/4 oranına düşer. Kanımızda ki nikotin seviyesinin azalması, nikotin çekilmesidir. Nikotin çekilmesi anında yaşanan fizyolojik sıkıntılar; açlık ve boşluk hissi stres nedenidir. İçilen sigara ile boşluk açlık sıkıntı ortadan kalktığı için kendimizi iyi hissederiz. Soruna neden olanı, sorun çözücü olarak algılamamamız kısır döngü nedeni. Yani içilen sigara, bir sonraki içilecek sigaranın alt yapısını hazırlıyor. Kendimizi iyi hissetmemiz için çok tüketmek, tüketirken de tükenmek. Bilinmesi gereken ise nikotin çekilmesinden dolayı oluşan sıkıntıdan hiç kimse ölmemiştir. Aslında o sıkıntı temizlenmenin iyileşmenin yan etkileridir. Nikotin çekilme; yani, kanın temizlenme anları için; “ben iyileşiyorum” anlamını yükleyerek, çekilecek sıkıntılara olumlu beklentiler yüklersek sigaraya elveda demek kolaylaşır. 
Sanal reklam
İnsanın gözü saniyenin onda biri süreyle görebildiği cisimleri algılayabilmektedir. Bu süre yirmide bire düşürülürse hiçbir şey göremediğimizi zannederiz, ancak görüntüler bilinçaltında yer edinir. “Sanal reklam” dedikleri budur. Sanal reklam yoluyla, TV’lerin en fazla seyredildiği anlarda bilinçaltına gönderilenler sayesinde ürünleri tüketme isteğimizin kamçılandığı test edilmiştir. Sanal reklamlar ve reklamlar aracılığıyla bilinçaltında oluşturulan tüketme arzusu giderildikçe, iyi hissederiz kendimizi.
Ayna nöronlar
İnsanlarda hayran olduklarını taklit etme, onlar gibi olma ve onların tükettiklerini tüketme eğilimi vardır. Beynimizde 100 milyar civarında nöron denilen sinir hücreleri vardır. Maymunlar üzerinde yapılan deneyde, maymun elma yeme anında aldığı zevkten dolayı beyninde uyarılan bölgeler; kendisi elma yemediği anda, bir başka maymunun elma yemesini seyrettiği zaman yine aynı bölgelerin sanki elma yemiş gibi uyarıldığı tespit edilmiştir. Bu duruma ayna nöronlar neden olur. Bir şeyi yaparken hissettiklerimizin aynısını, seyrederken de hissetmemizi sağlayan ayna nöronlardır. Porno filmlere talep ayna nöronlar sayesindedir. Sempati grafiği oldukça yüksek, popüler kişilerin yedikleri, içtikleri ve tükettiklerini tüketme isteği, reklamcılar için çok büyük bir kıymettir. O kişilerin tükettiği tüm markaları tüketme isteğini oluşturan ayna nöronlarımız sağ olsun. Popüler ve hayran olduklarımızın tükettiklerini tüketerek onlar gibi olmaktan dolayı iyi hissederiz kendimizi. Sanatçıların ne giydiği ne tükettiği bizi yönlendirir. Onlar gibi olurken onları taklit ederken iyi hissederiz kendimizi.
Yetiştirmeyin, yetişmesini sağlayın
Çünkü o kendi yetişirken iyi hisseder
Çocuklarınızı yetiştirmeye çalışmayın örnek olun öyle olsunlar.
Çocuklarınızın bizim gibi davranmalarını istiyorsak onlarla ilgilenmeli sevmeli aile içinde var olmalarını sağlamalıyız ki örnek davranışlarımız onlara referans olsun. Onlara öğüt vermeyin sevgi oluşturun örnek olun. Onlar siz gibi olurken iyi his yaşarlar. 
Tüketime programlanmak
Çok güldüğümüz bu kadarda saçmalık olamaz dediğimiz kıyafet moda olunca, hele de o popüler ve sevilen insanlar giyince, otomatik pilot misali o garip gelen kıyafetleri yana yakıla alıyoruz. Onlara benzemenin “güzelliğini” yaşıyoruz.
Zavallı bizler zannediyoruz ki kendi hayatımızın direksiyonu elimizde. İstediğimiz yere direksiyon kırıyoruz, istediğimizde duruyoruz. Beyin kullanma kılavuzunu bizden iyi bilenler, deyim yerindeyse fabrika ayarlarımızla oynayarak, daha çok tükettiğimiz takdirde kendimizi “çok iyi hissedeceğimizi” programlıyorlar.