Bizler de teknik hizmet sektöründe devleşen Proasist hakkında bilgi almak üzere, Proasist Genel Müdürü Öner Çelebi ile İstanbul Levent'te bulunan genel merkezlerinde bir araya geldik. 

Merhaba Öner Bey. Geniş hizmet yelpazesi olan Proasist ile ilgili bilgilendirici bir giriş yapalım istiyorum. Proasist nasıl ortaya çıktı?

Hoş geldiniz Elif Hanım. 2010 yılından bu yana faaliyet gösteren Proasist markası, tamamen teknik hizmetler sağlamak adına kurulmuştur. Firmamızın sektördeki 5. yılını kutlarken, odak noktamızda her tür teknik hizmeti barındırarak emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz. Banka şubeleri, zincir firmalar, mağazalar, benzin istasyonları gibi kuruluşlar asıl ilgi odağımız olmakla birlikte, diğer taraftan rezidanslar, AVM'ler, hastaneler, gibi büyük yapıların elektrik ve mekanik bakım onarım faaliyetlerini de yürütüyoruz. Önceliğimizde ise çok lokasyonlu zincirler ve banka şubeleri gibi işletmeler mevcut.

Proasist ne tür hizmetler sağlıyor?

Elektrik, elektronik, mekanik deyince akla gelen; aydınlatmadan tutun da güç sistemlerine kadar, kamera sistemlerinden iklimlendirmelere, klima sistemlerinden havalandırmalara, hatta sıhhi tesisatlara kadar tüm ihtiyaçlara tek elden cevap veren bir oluşumdur. Proasist kurulurken öyle bir hizmet yelpazesi olsun ki, müşterileri başka bir firmaya gitme ihtiyacı içinde olmasın diye yola çıktık. Bütün hizmetleri alabilsin dedik ve bu motto ile bugünlere geldik. Bizim veremediğimiz hizmetleri gerektiğinde tedarikçilerden alıp müşterilerimize aktarmakta dahi hiçbir sakınca görmeyiz. 

Örneğin; müşterinin özel bir cihazı var ve bizim servis veremeyeceğimiz türden. Buna rağmen müşteri bizimle anlaşma yapıyor ve biz gidiyoruz o cihazın yetkili servisini bulup müşterimize aktarabiliyoruz. Dolayısıyla müşterilerimizin tek firma ile muhatap olmasını sağlıyoruz. Bununla birlikte hizmeti müşteriye en hızlı şekilde sunuyoruz. Bununla birlikte fiyat avantajı da sağlıyoruz. Şimdi ayrı ayrı 5- 6 firmadan bu hizmetler alındığında, her birine birer lira verdiğinde beş lira ödüyorsa, bizden aldığında bunu dört liraya almış oluyor. 

Bu hizmetleri nerelerde sağlıyorsunuz? 

Şu anda Türkiye'nin 5 noktasında hizmet vermekteyiz. İzmir, Ankara, Bursa, İstanbul ve Trakya’da olmak üzere hepsinde şubelerimiz sistemini oturtmuş durumda. Aslında Türkiye’nin tamamına bakım hizmetleri veriyoruz. Planlı bakım, kestirimci bakım ya da ölçme değerlendirme ihtiyacı olduğunda bu tür hizmetleri hemen sunuyoruz. Arıza müdahalelerinde ise İzmir, Ankara, Bursa, İstanbul ve Tekirdağ’da varız, yani 24 saat hizmeti şimdilik bu beş ilde sunabiliyoruz. Türkiye’de perakende sektörünün yüzde 80’ine hitap eden beş ana şehirde var olmamız, büyük ölçülerde hizmet verdiğimizin bir kanıtıdır. Yakın gelecekte nokta sayılarını arttırarak Adana, Antalya, Kayseri ve Samsun illerine de hizmet sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Kurulalı beş yıl olmasına rağmen çok ciddi yol kat ettik ve bu zaman zarfında 3.800 noktaya ulaştık. Pazarın büyüklüğüne gelince; bizim hedefimiz olan zincir perakende markalarını düşündüğümüzde, yaklaşık 100.000 civarı potansiyel elde ettik. Bu süre zarfında; istatistik alabildiğimiz, servisini yönlendirebildiğimiz, müşterinin karını ve kendi personelimizin çalışmasını izleyebildiğimiz uluslararası bir yazılım kullandık ve sık sık güncelleyerek sağlıklı işleyişini sağladık.

Proasist’te kaç kişi çalışıyor?

Şu anda yönetim kadrosu dahil olmak üzere 125 kişilik bir ekibimiz var. Proasist’in temel felsefesi müşterileri düşünmek, onlardan önce onların teknik ihtiyaçlarını görmek, uyarmak ve daha olay vuku bulmadan sistemi ayakta tutmaktır. Sonuçta bizim çalıştığımız firmalar ya bir perakende sektörüdür, ya bankadır ya da restauranttır. Bunlar duraklama şansı olmayan sektörler olduğu için,  hızlı müdahale ile gereken hizmeti veriyoruz. 

Ekip sayımızın da fazla olması, ‘müşterilerimize anında ulaşabilmek’ olan en önemli farkımızı sağlıyor. Onun dışında müşterilerimize sunduğumuz çok fazla hizmetimiz var. Müşterilerin bir tek firma ile muhatap olması, tek bir yerden rapor alıp, tek bir noktadan fatura geliyor olması, onlar için de kolaylık oluyor. 

35 tane mobil ekibimiz var ve 5 ilde toplam 35 mobil araç ile bu hizmetin çabuk ve kolay olmasını sağlıyoruz. Hangi araçların nerede hizmet verdiğine kadar tüm faaliyetleri bu sistem ile izleyebiliyoruz. Anlaşma yaptığımız firmalarla bir barkod sistemimiz oluyor. O iş yerini sahadaki en yakın olan personelimize aktarıyoruz. Personel oraya gittiğinde o barkodu okutuyor ve okuttuğu anda müşterimize ‘Proasist sahaya ulaşmıştır’ şeklinde sms ile bilgi gidiyor. Sonuç itibariyle müşterilerimiz yapılan hizmeti ve aşamalarını takip edebiliyor. Diledikleri zaman ekranlarına verdiğimiz lisans ile takibi görebiliyorlar. 

Proasist ile müşteri arasındaki işleyiş nasıl ilerliyor?

Bizler kurumsaldan kurumsala hizmet verdiğimiz için öncelikle sözleşmemizi yapıyoruz. Sözleşme yapmadan çalıştığımız küçük kapsamlı hizmetler ya da anlık gelişen teknik arızalar olabiliyor. Fakat genelde bir firma ile anlaşma yaparken, kaç tane zinciri varsa o şubelerin toplamını da alıyoruz.  Bunun için yıllık bakım planları oluşturuyoruz. Hangi cihazlara bakılacak, hangi sistemler kontrol edilecek gibi... Devamında bu çerçeve doğrultusunda hizmet veriliyor. Elbette ki rast gele bir firma da bizden yardım isteyebiliyor. Onlara o hizmet ile ilgili teklif veriyoruz. Kabul edilirse işlerini yapıyoruz. 

Türkiye’de hizmet satın almak çok zor, çünkü standartlar net değil. Yani bizler de bir şey alırken bunu görüyoruz. Hizmeti sunanların biri 10 lira fiyat verirken, diğeri 5 liradan verebiliyor. Bir hizmetin belli bir fiyatı vardır. Bu sebeple tek firma ile muhatap olmak, her proje için 3-4 yerden teklif almak mecburiyetinden kurtarıyor. Bazen bir yıllık bazen iki yıllık yaptığımız sözleşmeler ile bu hizmeti tek çatıda topluyoruz. Bununla birlikte bütçeleme şansları oluşuyor ve bir yıl boyunca teknik hizmetlere ne kadar harcadıklarını görebiliyorlar. Önlerindeki diğer bir yıl bütçe yapabiliyorlar. Türkiye’deki en büyük sorun olan bütçe meselesi burada çözülmüş oluyor. 

Proasist’i yakın zamanda bir projede görebilecek miyiz? 

Çok önem verdiğimiz ‘Proasist Ev Hizmetleri’ projemiz var. Yakın tarihte yoğun olarak bu proje ile gündeme geleceğimizi düşünüyorum. Bu zamana kadar kurumsal firma ve şirketler için sunduğumuz hizmetleri, bu yılın sonuna kadar konutlara getireceğiz. Evlerde hem bakım bilincini geliştirip, hem de güvenlik sağlayacağız. Örneğin; evde klimanız vardır ve o klimalara bozulmadan bakım yapılmaz. Klimayı aldıktan 3 yıl sonra arızalanınca ne yapacağınızı şaşırırsınız. İşte biz bunun için önlemler alıyoruz. Bununla beraber evlerin çok fazla arıza ihtiyacı oluşuyor. Mesela korniş takılacaktır, ustaya ihtiyaç vardır, telefon çalışmıyor olabilir, bilgisayar açılmıyordur, musluktan su damlıyordur, süpürgeliklerde hasar vardır gibi… Ustaya ihtiyaç duyulan her durum için ev hizmeti vereceğiz. İstanbul’da bir pilot bölgede başlayarak, bu projeyi hayata geçireceğiz. 

Ben de tarafıma bu aydınlatıcı bilgileri veren Proasist Genel Müdürü Öner Çelebi’ye teşekkür ediyorum. 



Röportaj: Elif Günay