Ana arterlerde gerçekleşen trafik sıkışıklığının boyutlarını ortaya çıkarmak için yapılan ‘İstanbul Trafik Otoritmi’ çalışması sonucu trafikte geçirilen her 60 dakikanın 40 dakikasının kayıp olduğu belirlendi. Bu nedenle yeniden sorgulanan İstanbul trafiğinin, yapılması planlanan metro yatırımlarıyla rahatlatılması hedefleniyor.
Genel ulaşım çeşitlerine bakıldığında kara ulaşımının birinci sırada olduğunu ifade eden İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez, bu sırayı raylı sistemlerin izlediğini, deniz ulaşımının ise en son sırada yer aldığını kaydetti.
Metroların İstanbul’da bulunan raylı ulaşım sistemleri arasında en büyük paya sahip olduğunu belirten Söylemez, “Yüzde 14’lük oran ile metrolar en fazla tercih edilen raylı sistem” dedi.
''Hem vakit hem nakit''
Yoğun trafiğin hakim olduğu İstanbul’da vatandaşların raylı sistemlere teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizen Prof. Dr. Söylemez, ''İstanbul trafiğinin önemli ölçüde rahatlatılabilmesi vatandaşların toplu taşıma araçlarını kullanmasından geçiyor. Ancak çok sayıda kişi, kendi aracı ile trafiğe çıkıyor'' değerlendirmesinde bulundu. Söylemez, ''Elde edilen verilere göre metro ve raylı sistemler günde 1 milyon 600 bin kişi tarafından kullanılıyor. Bu demek oluyor ki metrolar sayesinde en az 250 bin aracın trafiğe çıkmasının önüne geçiliyor. Bu sayı ne kadar artarsa İstanbul trafiği de o kadar rahatlar'' açıklamasında bulundu. Metro ve raylı sistemlerin kullanımının artması ile kentlerin akaryakıt maliyetlerinde de düşüşler sağlanır diyen Söylemez, ''Böylelikle vatandaş hem vakitten hem de nakitten kazanır'' ifadelerini kullandı.