2016-2017 eğitim ve öğretim döneminin “okul vakti başlıyor.” Stres,  endişe, korku dolu yaz tatilinden sonra, özellikle ergenlik dönemindeki öğrencilerin psikolojik durumları göz önünde bulundurulmalı. 
Eğitim ve öğretime başlamadan öğretmenlerin rahatlatıcı etkinliklerle öğrencileri motive etmeleri sağlanmalı. Yaz tatili sürecinden sonra çocuklardaki uyum sıkıntıları normaldir. Bu durumda anne ve baba öğretmen ile işbirliği içinde olup adapte sağlanmalıdır. 
Çocuğun yaşamının büyük bir kısmı okulda geçer. Ailenin sosyo- ekonomik ve kültürel durumu ise okuldan önce gelir. Ailede başlayan gelişimin şekillenmesi, başarı ve sıkıntılarıyla okulda başlar. 
Ergen öğrencilerin okul değerlendirmelerinde eğitim sistemine, psikolojik durumunun uygunluğuna dikkat edilmelidir. Arkadaşları ile diyalogu, öğretmenin tutum ve tarzını önceden öğrenmekte fayda vardır. Öğrencilere fırsat eşitliği tanıyan öğretmenle buluşmak ise;çocuğun başarı yolunu belirleyecek, psikolojik olarak başarıya güdülenmesini sağlayacaktır. 
Ayrıca;okulun başarısı kadar eğitimdeki disiplini de, öğrenmek gerek. Öğrenciler arası iletişimi sağlıklı hale getirmek için ailelerle görüşme zamanlarına önem veren eğitim ve öğretim işleyişi de okul seçiminde nitelik belirleme kararında gereken ölçüttür. 
Okulun aktiviteleri, sosyal etkinlikleri, akademik eğitim kadar önemlidir. Bu önemle derslerinde başarı göstermeyen çocuklara okul faaliyetlerine katılım başarı ve şansını sağlar. 
Okulun öğrencilere sorumluluk alma hakkını vermesi de çok önemlidir. Sorumluluk duygusu ile bir işi başarmanın hazını yaşayan öğrencinin kendisine saygısı artar. Özgüveni gelişir.!
Ergen çocuğunuza öğretmen ve okul idaresi ile sıkıntıları olduğu zaman aşırı tepkiler vermemesi konusunda ikaz etmelisiniz. Çocuğunuzun ısrarla kendisine haksızlık yapıldığı konusunda inancı var ise, bu durumu rehberlik servisi ve okul idaresi ile konuşmalısınız. İhmal edilmemesi gereken durumlardır. 
Ergenlik döneminde çocuklar evde ödev yapmama, ders çalışmama, okulda dersi dinlememe, öğretmene asi davranışlarda bulunarak tepki gösterebilir. Bu yüzden “Ergenlik” dönemini yaşayacak öğrenci ailelerinin’’ergenlik ve cinsel eğitim” hakkında bilgi edinmeleri yada uzmanlarca destek almaları gerekmektedir. Ergenlik döneminin etkilerini bilen aileler, okul ve öğretmeni suçlamayıp, önyargılı olmayacaklardır. 
Ergenlik döneminde ailelerin koyduğu kurallara uyum gösteren okul yönetiminin de etkin uyumlu kuralları birçok sorunun ortaya çıkmamasını engelleyecektir. 
Ergen çocuğunun karma okulda mı yoksa tek cinsiyetin bulunduğu kız/erkek okuluna mı gönderme konusundaki endişeleri ise gereksizdir.  Karma okuldaki çocuğun kız veya erkeğin karşı cinsi görünce sıkıntılı ergenlik yaşayacağı hissine de gerek yoktur. Bir arada aynı okul, sınıf ve sırada oturan öğrencilerin beraber çalışıp, rekabet edip, kendilerini yaşama hazırlarken cinselliği davranışa dönüştürmeleri beklenen bir durum değildir. 
Ergenlik dönemini sağlıklı olarak geçirebilmek için ailelerin okul, öğretmenle diyalogu çok önemlidir. Ergenlik dönemini başarıyla geçiren öğrencinin başarısı yüksek, ruh sağlığı iyi olacaktır.