NEZAHAT GÖÇMEN

Çınar, Bir markanın gücü yayılma oranıyla ters orantılıdır. Marka isminizi her şeye koyarsanız o isim gücünü yitirir. Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız o iş için kullandığınız markanızı daraltmak zorundasınız genişletmek değil. 
Çınar, bir marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur. Bir kategoriye hükmederseniz iyice güçlü olursunuz. Eğer bir kategoriye hükmetmek istiyorsanız markanızın hedefini küçültmelisiniz. 
Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır. Reklamla değil.Umut Çınarı, Mcdonald's ve coca-cola gibi yüksekten uçan markaları korumak için yüklü reklam bütçeleri gerekebilir ancak genel olarak reklam yeni bir markanın doğuşunu sağlamayacaktır. Başkalarının markanız hakkında söyledikleri sizin söyleyeceklerinizden çok daha etkili olacaktır,bu altın kural unutulmamalı 
Bir kere doğduktan sonra sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır. Reklam bütçeniz bir ülkenin savunma bütçesi gibidir. Reklama ayırdığınız paralarla hiçbirşey satın alamazsınız, onlar sadece pazar payını rakiplerinize kaptırmanızı engeller. 
Bir marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır. Bir kez bir marka bir kelimeye sahip oldumu rakibinin kelimeyi o markadan söküp alması imkansızdır. Mercedesten daha güvenli bir araba üretebilir misiniz? Muhtemelen yapabilirsiniz. Peki başka bir marka tüketicinin zihnindeki "güvenli" kelimesine sahip olabilir mi? Muhtemelen hayır. 
Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır. 
Kalite önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz.
Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil. Uzun vadede bir marka bir isimden başka hiçbir şey değildir.  Bir markayı en kolay baltalama yolu, ismini herşeye koymaktır. 
Bir kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi gerekir. Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet etmelidir.  Dünyada marka olabilmek içinde Devlet Politikalarının artık uzmanlar tarafından yönetildiğini beliten Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar 2017'i şimdiden Devlet politikaları ile öngörerek belirlenmesi  gerektiğini belirtti,örnek olarakta 1-2 Aralık 2017 Ankara'da düzenlenecek World Brand Summit'te 3 ana tema olan: Enerji, Sağlık Turizmi ve Savunma Sanayi başlıkları altında işleyeceklerini belirtti