Psikoloji uzmanları, sürü psikolojisinin temel nedeninin ayna nöronlar olduğunu ileri sürmekteler. Çete davranışları ve sürü psikolojisi gibi öğelerin altında insan beynindeki “ayna nöron”ların bulunduğunu savunmaktalar.

Birey, vicdansızlık, otizm, duyumsamazlık, utanmazlık, egoizm, iletişim sorunları gibi hiç de istenmeyen negatif psikolojik olgular yaşar. Kişisel başarısızlık, yalnızlık, mutsuzluk gibi duygularla kendi kimliğinin ve egosunun ötesini duyamaz, ortak yaşama saygısızdır, her türlü ilişkisinde hüsran yaşar.

Bireylerin çocuk çağda aldıkları ebeveyn eğitimi, zamanla bireylerin gelecekteki karakterlerini belirlemelerinde etkin rol oynar. Birey, içinde bulunduğu toplumda, çocuk yaşta almış olduğu yetersiz eğitim sonucunda hayata dair güvensizliği artar.

Birey, çocuk yaşta sırtına almış olduğu bu yükün altında ezilir, asosyal bir kişilik içine bürünür, bu da onda değersizlik, güvensizlik duyguları içine girmesine sebep olur. Bununla mücadele etmeli, başarılı ve güçlü olmalıdır. Ya kendi güvensizliğini ve değersizliğini bastırır ya da başarılı olma düşüncesiyle hırslı, asabi ve asi biri haline gelir.

Ancak güçlü bir karakter ve savunma mekanizması bireylerin zarar görmelerine engel olabilir. Ebeveynlere bakarak yetiştirdikleri çocukları, bireylere bakarak yaşadıkları çocukluğu anlamak hiç de zor değildir. Çünkü:

Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse, kınama ve ayıplamayı öğrenir. Kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, sıkılıp utanmayı öğrenir. Sürekli utanç duygusuyla eğitilmişse, kendini suçlamayı öğrenir.

Eğer bir çocuk hoşgörüyle yetiştirilmişse, sabırlı olmayı öğrenir. Desteklenip, yüreklendirilmişse, kendine güven duymayı öğrenir. Övülmüş ve beğenilmişse, takdir etmeyi öğrenir.

Eğer bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, adil olmayı öğrenir. Güven ortamı içinde yetişmişse, inançlı olmayı öğrenir. Kabul ve onay görmüşse, kendini sevmeyi öğrenir.
Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, bu dünyada mutlu olmayı öğrenir.