Özal, bana dönerek, “Sen Planlamada IBRD-Civil Aviation Projesi4nde görev yapmıştın. Seni THY’ye vereceğim, THY’da; tehirler, güvenlikli uçuş, konfor, ikram vs. sorunlar var. Ben THY’nin, dünyanın önde gelen havayolları arasına girmesini istiyorum. Neden bir Amerika, neden bir Japonya uçuşumuz yok...” dedi.

THY’de, Danışma Kurulu Başkanı olarak, Yönetim Kurulu Özlük Hakları ile 4 yıla yakın ilgi, sorumluluk ve zevkle görev yaptım. Bu şekilde THY ve havacılık sektörü ile içli-dışlı oldum, bir çok hususu öğrendim. Benim çalışma dönemimde, Mülkiyeli arkadaşım, Rahmetli Cengiz Tuncer, Ulaştırma Bakanı idi. Çok olumlu çalıştık, THY’ye büyük destek verdi. Paris’te düşen DC10 tipi uçakları, düşe düşe elde iki tane kalan F28’leri, acilen filodan çıkarttık, yerlerine Airbus 310/340, Boeing 737 uçaklarını aldık. Ezcümle, Özal’ın istediği gibi bir çok önemli gelişme, değişim, bizlerin görev süremizde oldu. ABD, Uzakdoğu hatlarını açtık, First, Busienss, Economy Class ihraç edildi, yüksek kalite getirdik. Turgut Bey’in hedeflediği, THY gerçekleşti. THY, bugün dünyada tanınıyor, prestijli... Örneğin en iyi Atlantik seferi yapan konumda. Temeli Özal atmıştır. Bizden sonra görev yapanlar da, temeli değiştirmeyip, katkıda bulundular. 

Trabzon’da meydana gelen (13.01.2018) Pegasus kazası, havacılık sektörünü sarsmıştır. Uçak kazalarının yüzde 95’i pilotaj hatasındandır. Uçaklar, birinci derecede insan hayatı dikkate alınarak, en küçük bir arıza ve hataya imkan vermeyecek biçimde imal edilirler. Uçak sanayiinde, öncelik uçuş emniyetidir. Türkiye’de, son yıllarda havayolu taşımacılığı ilerlemiş, yeni hava alanları açılarak, insanlar artık seyahatlerine, ucuz, konforlu biçimde uçakla gitmeye başlamışlardır. Yeni İstanbul Havalimanının yapımı da doğrudur. Artık Yeşilköy Atatürk Hava Limanı ihtiyaçlara cevap veremez duruma gelmiştir. Kanal İstanbul Projesi’nin gereksizliğine ne kadar inanıyorsam, yeni alanların yapımını da o kadar destekliyorum. 

THY’nin yanı sıra özel sektör hava şirketlerinin gelişmesini olumlu buluyorum. Hava yolu işletmeciliğinin maliyetli, meşakkatli, zor bir iş olduğunu biliyorum. Ancak ille para kazanacağım diye, uçak koltuklarını sıkıştırmayı, bir bardak suyu bile para ile satmayı, tarife değişikliklerinde insanları kazıklamayı, zorluklar çıkarmayı, sattığın ön koltuklara fark istemeyi, anlamakta güçlük çekiyorum. Uçakların daha fazla kullanımı için, acele inip, kalkmayı, hızlı taksiyi, rantabl bulmuyorum. Trabzon’daki kaza ucuz atlatılmıştır. Uçak denize düşebilir, içinde yakıt olduğundan infilak edebilir, 168 kişi ölebilirdi. Sen uçağı, meydana indirmişsin, hava yağışlı, kaygan, neden hızını, motorları yeterince kontrol etmiyorsun. Zaten Trabzon alanının yeri faul, deniz kıyısında pist dışı yeterli emniyet alanı mevcut değil. Yoksa dünyanın bir çok şirketi tarafından kullanılan, B737-800 uçakları, neden yolundan sapsın. Pilotaj hatası olduğu aşikâr... Söz konusu firma sahipleri, yetkilileri, artık sineğin yağını çıkararak, sadece para kazanma düşüncesini terk edip, halka doğru ve iyi hizmet vermeyi amaçlayan tutuma girmelidirler. Kurumsallık yönetimde esastır. 

Diğer taraftan, bu kazandan iki gün sonra, Türk Hava Kuvvetlerine ait, CASA uçağı düştü (17.01.2018). Değerli 3 subayımızı şehit verdik. Daha önce de bu İspanyol-Endonezya yapımı, CASA uçakları düşmüş, şehitler vermiştik. İspanya, Endonezya kimdir, nedir ki hangi teknolojik bilgi ile uçak yapıp, satıyorlar. Bu rezil uçakları, kim, nasıl hava kuvvetlerimize sokmuştur. Dünyada kötü olarak, uçan tabut olarak bilinen bu uçaklar, uçuştan menedildiği halde, neden tekrar uçurulmuştur. Uçak yapacaksan, güven ve sağlamlık birinci koşuldur. Dünyada, uçak sanayinde, en güvenilir ülke ABD’dir. Ben asla, Rus uçaklarına güvenmem, binmem. Düşe düşe biten Antonovlar, güvensiz Tupelovlar, Illisyunlar... Ruslar kaza olunca doğru bilgi vermezler, saklarlar. Brezilya, Endonezya, İspanya neredeler, geçiniz... Bir zamanlar İngilizler, Comet adında yolcu uçağı yaptılar, çoğu düştü, seferden kaldırdılar. Fiyasko oldu... Casalar da öyle. Duyduğuma göre Türk Hava Kuvvetleri4nde, 59 adet daha varmış. Derhal kullanımdan kaldırılmalıdır. Yoksa daha çok şehit veririz. Bu uçan tabutların yerine, ABD yapımı, Hercules Güvenli Nakliye Uçakları, hizmete konulmalıdır. Uçak imal edip, güvenli biçimde, kazasız uçurmak, fevkalade zordur. 

Esasen, dünyada uçak motoru üretmekte, kompetan bir kaç firma vardır. Bu motorlar kullanılır... Havacılıkta, uçak işletmeciliğinde, en ufak ihmale, hataya, dikkatsizliğe yer yoktur, bedelini ağır öder, üzülürsünüz. Umut ediyorum, Allah’ın bir lütfu olarak, can kaybı yaşamadığımız, Trabzon’daki kazadan ders alınır, yanlışı, ihmali belirlenenlere gereken müeyyideler uygulanır...