KONYA - Antivirüs yazılım firması ESET'in Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Alev Akkoyunlu, sosyal medya hesaplarındaki pek çok linkin, kullanıcıları sahte ve virüslü sitelere yönlendirdiğini, bu şekilde kişisel ya da finansal bilgilerin elde edilmesinin hedeflendiğini bildirdi.

Antivirüs yazılımı firması ESET ve Türkiye Ekonomi Bankasının (TEB), son yıllarda dijital dünyada artan tehditler, çözümler konusunda kurumları ve kullanıcıları bilgilendirdiği "ESET-TEB Kurumsal Bilgi Güvenirliği Toplantıları"nın dördüncüsü Konya'da yapıldı.

ESET Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Akkoyunlu, toplantıda, "bana bir şey olmaz" diyerek hem bireylerin hem de kurumların siber saldırıların hedefi haline geldiğini söyledi.

Siber saldırılardan korunmak için yapılması gereken 4 önemli konu olduğunu vurgulayan Akkoyunlu, "Öncelikle sosyal medya linklerine güvenmemekle işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarındaki pek çok link, kullanıcıları sahte ve virüslü sitelere yönlendiriyor, kişisel ya da finansal bilgileri elde etmeyi hedefliyor. Tıkladığınız linke dikkat edin" dedi.

İkinci sırada parola probleminin olduğunu belirten Akkoyunlu, basit şifrelerin hackerlerin işini kolaylaştırdığını, banka, online alışveriş ya da mail hesapları için mutlaka ayrı ayrı ve olabildiğince küçük-büyük harfli, rakamlı şifrelerin oluşturulması gerektiğini ifade etti.

Microsoft Office, Adobe Flash Player ya da Java gibi programlara ilişkin sistem güncellemelerinin mutlaka yapılması uyarısında bulunan Akkoyunlu, şunları kaydetti:

"Zararlı yazılımların pek çoğu güncellenmeyen sistemlerin açıklarını kullanarak iş görür. Dördüncü olarak, aslında birer bilgisayar olan akıllı cep telefonunuza üçüncü parti aplikasyon mağazalarından kaynağı belirsiz program indirmeyin. Bu dört temel konuya özen gösterirseniz, hackerlerin işini zorlaştırmış ve cazip bir hedef olmaktan kurtulmuş olursunuz."

Türkiye'de mobil bankacılık müşterisi iki kat arttı

TEB İnternet ve Mobil Bankacılık Yöneticisi Şahin Gör ise online bankacılığın geliştiğini, özellikle mobil bankacılığa güçlü bir yönelim olduğunu anlattı.

Türkiye'de mobil bankacılık müşterisinin 2014 yılında bir önceki yıla göre iki kat artarak 6 milyon 711 bin kişiye ulaştığını aktaran Gör, "Mobil bankacılık uygulamamız CEPTETEB’i kullanan müşterilerimizin yüzde 55’i, sadece bu kanalı kullanarak bankacılık işlemlerini diledikleri zaman diledikleri yerden gerçekleştiriyor. Müşterilerin beklentilerine cevap vermek için şirketlerin de dijitalleşmesi ve mobil teknolojileri kullanması gerekiyor" diye konuştu.

Suç bilimleri uzmanı İsa Altun da kişilerin kredi kartı bilgilerini bir biçimde ele geçiren siber suçluların bu bilgileri Türkiye'de kullanmak yerine uluslararası suç örgütlerine sattığına işaret etti.

Türkiye'den çalınan kredi kartının Güney Amerika'da, Bolivya ya da Peru'da kullanıldığını ifade eden Altun, bu ve buna benzer durumlardan ancak teknoloji desteğiyle ve tehlikeler konusunda bilinçlenerek korunmanın mümkün olduğuna dikkati çekti.