banner70
11 Aralık 2016 Pazar

Samanyolu'nun merkezinde yeni keşif

Araştırmacılar, Samanyolu galaksisinin merkezinde yeni bir yıldız ailesinin varlığını keşfetti.

28 Kasım 2016 Pazartesi 14:23
Bu haber 640 kez okundu
Samanyolu'nun merkezinde yeni keşif
 İngiltere'deki Liverpool John Moores Üniversitesi Astrofizik Araştırma Enstitüsünden araştırmacılar, Samanyolu galaksisinin merkezinde yeni biryıldız ailesinin varlığını keşfetti.

Çok uluslu gözlem projesi "Sloan Sky Digital Survey" kapsamında çalışan araştırmacılar, ABD'nin New Meksiko eyaletindeki Apache Point Gözlemevi'nde bulunan uzay teleskobundan elde ettikleri kızılötesi izleme verilerini değerlendirdi. Araştırmacılar, söz konusu verileri kullanarak daha önce galaksinin merkezinde bulunan toz bulutunun arkasında kaldığı için doğrudan gözlenemeyen bölgeyi inceledi ve varlığı daha önce bilinmeyen bir yıldız topluluğunu saptadı.

Keşfedilen yıldız topluluğunun Samanyolu'nun oluşumunun erken evrelerinde ortaya çıkan ve bir milyon yıldızdan oluşan küresel kümelerin içindeki yıldız gruplarına benzerlik gösterdiği ifade edildi.

Yıldız ailesinin, galaktik merkezin ilk şiddetli oluşum safhasında küresel kümelerin parçalanmasıyla meydana gelmiş olabileceği ileri sürüldü.

Araştırmacılar, keşfin Samanyolu'nun merkezindeki yıldızların doğası, küresel kümelerin nasıl ortaya çıktığı ve Samanyolu ile diğer galaksilerin oluşumundaki rollerine dair önemli bilgiler sağlayacağını belirtiyor.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

• Ad Soyad:

• Yorum:

•

@name x

• UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    Resmi ilan arşivimize ulaşmak için tıklayınız. Detaylı bilgi için tıklayınız. Detaylı bilgi için tıklayınız. Detaylı bilgi için tıklayınız.
    Semt pazarları kaldırılmalı mı?

e-gazete
    • Önce Vatan | Günlük Ulusal Gazete -10 Aralık 2016 Manşeti
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    Detaylı bilgi için tıklayınız. Detaylı bilgi için tıklayınız.