Rivayetlere göre Zerdüşt 30 yaşında peygamber olur ve yanına ümmetinden bir kısmını alarak Belh'e gider. Yolda karşılarına çıkan Gaitya nehrini Zerdüşt'ün gösterdiği mucize ile yürüyerek geçerler. Daha sonra Avaital gölü civarında 45 günlük bir ibadetten sonra bir gece Miraca çıkar. İşte bu nehrin kıyısında ki, diğer dinlerin Cebrail'ine tekabül eden Vohumenah,  Zerdüşt'ün yanına gelerek ona dünyadan el çekmesini öğütler. Mirac’da dinin hükümlerini öğrenir, ölmeden cennet cehennem gösterilir sonra melekler göğsünü yarıp, temizler.

Zerdüşt Vohumenah'tan sonra diğer bütün meleklerle de görüşür ve Ahura Mazda'nın 'Aklın Efendisi' huzuruna çıkar. Bu görüşmeden sonra Zerdüşt, dinini yaymak için vaizlerine başlar. Bu vaizler genel olarak üç nokta etrafında toplanır: Ahura Mazda'ya ibadet, meleklere saygı, şeytanlara lanet, düşünce, söz ve davranışta saflık, temizlik, merhamet, hayvanlara şefkat, yararlı iş görmek, iyi yetişmeleri için imkânı olmayanlara yardım etmektir.

Zerdüşt'ün annesi 15 yaşında iken bir ışık huzmesinin ziyaretiyle hamile kalmıştır. Zerdüşt de günde beş defa ibadet vardır. Her cuma sabahı ibadet ederler. Sabah ibadetinin özel bir yeri olduğundan ve sabah ibadete kaldıran horoz da kutsal kabul olunur. Kıble güneştir. Işığın, saflığın, gerçeğin, iyiliğin ve bilginin karşısına karanlığı, kirliliği, yanlışı, acımasızlığı ve cehaleti koyarlar. Bunların dışındaki kötülük güçleri,' yaratandan kuşkulanmak, putlara tapınmak, sihir yapmak vb.' her dinde bulunan yasakları temsil eder.

Tek bir düşünür tarafından ortaya atılan Zoroastercilik inancının halk arasında değilse de, Pers soyluları arasında benimsendiği görülür. Örneğin Darius'un Behistan Dağı'na (İ.Ö 486 dolaylarında) oydurduğu söylevinde, bu dinin ilkelerine rastlanır. Nakşi Rüstem yazıtında iseDarius, "Ahura Mazda yeryüzü düzeninin bozulduğunu görünce onu bana verdi; ben de yeryüzüne düzen verdim" demektedir.

Zoroastercilikte bu dünyayı hor görüp öteki dünyayı yüceltme gibi bir kavram işlenmemiş. Buna ek olarak, Ahriman'ın buyruğunda olan kötülük güçlerinden bir bölümünün; soğuk, hastalık, yoksulluk, yabanıl hayvanlar, ürün yakma gibi şeyler oluşu; dinin "bu dünyacı" niteliğini açıklar. Öteki bölümünün, insanı günaha sokan tutkular, gurur, zorbalık, doğal olmayan düşkünlükler ve kan dökmek ise Zoroasterciliğin insanları doğru davranışlara yönlendirmek isteyen ahlaksal yanını gösterir. Bu inanç sistemi günümüzde de insanlığa yön vermeye devam eder.